عقب‌نشینی خریداران واقعی از بازار خودرو / خودرو شب عید گران می‌شود؟

عقب‌نشینی خریداران واقعی از بازار خودرو / خودرو شب عید گران می‌شود؟

با نوسان کاهشی قیمت دلا،ر خریداران واقعی هم از بازار خودرو عقب‌نشینی کردند. ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اعلام این خبر می‌گوید: بازار شب عید سوت و کور است. امسال نمایشگاه‌داران درآمد چندانی نداشتند و به دلیل وضعیت بد بازار فعالیت خودشان را نصف کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز نوسان کاهشی قیمت دلار باعث شد که بازار خودرو در شب عید به خواب عمیقی فرو رود. به گفته ريیس نمایشگاه‌داران خودرو، هفته گذشته تقاضای مصرفی برای خرید خودرو بیشتر بود اما در هفته نخست اسفند ماه خریداران واقعی هم از این بازار عقب‌نشینی کردند.

سعید موتمنی، ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو می‌گوید امسال شب عید سوت و کور است و خبری از خریدار خودرو نیست. تا قبل از شیوع ویروس کرونای انگلیسی وضعیت بازار خودرو خوب بود اما به محض شیوع این ویروس روند معاملات در بازار خودرو متوقف شد.

قیمت پراید چند؟

پیش‌بینی فعالان بازار از روند قیمت خودروها چیست؟ به گفته ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، خودرو تا پایان سال گران نمی‌شود. پیش‌بینی ما این است که هر چه به سال 1400 نزدیک می‌شویم احتمال دارد خودرو ارزان‌تر شود. مراجعه‌کننده در بازار نیست به همین دلیل فعلا خودروها قیمتی ندارند. چنانچه کسی بخواهد از نمایشگاه‌داران پراید بخرد، قیمت این خودرو 107 میلیون تومان است اما احتمالا در ساعت‌های مختلف قیمت‌ها نوسان دارد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی بازار خودرو تا شب عید / فروش قسطی خودروهای چینی!
امسال نمایشگاه‌داران درآمدی نداشتند!

نمایشگاه‌داران می‌گویند سال 99 سال خوبی برای صنف خودرو نبوده است. ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در این باره توضیح داد طبق سنوات سال‌های گذشته شب عید تقاضا برای خرید خودرو زیاد بود اما امسال کسی خودو نمی‌خرد. قیمت دلار آنقدر نوسان داشت که اجازه نداد نمایشگاه‌داران داد و ستدی داشته باشند. به جرات می‌گوییم که نمایشگاه‌داران هیچ درآمدی نداشتند.

او اظهار کرد: نمایشگاه‌داران به دلیل وضعیت بد بازار فعالیت خودشان را نصف کردند. به عبارتی در تمام ایام نمایشگاه‌داران نیمه تعطیل بودند؛ این در حالی است که هر ساله نمایشگاه‌داران تا هشت شب واحدهای صنفی‌شان باز بود.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد