برنامه‌ریزی برای تجارت 3 میلیارد دلاری با قطر

برنامه‌ریزی برای تجارت 3 میلیارد دلاری با قطر

ایلنا: قايم مقام وزیر صمت با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه روابط 3 میلیارد دلاری طی 4 سال آینده تاکید کرد: باید کمک کنیم تفاهمات انجام شده اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید مهدی نیازی در همایش تجاری و سرمایه گذاری ایران-قطر با اشاره و عوامل پیونددهنده دو‌کشور و تاکید بر تعمیق آنها اظهار داشت: روابط ما با کشور قطر همواره دوستانه بوده و در دولت سیزدهم بر تقویت و توسعه روابط اقتصادی، سیاسی‌ و اجتماعی با کشورها تاکید شده و در این راستا روابط با قطر به خاطر پیوندهای دو کشور بسیار بااهمیت است.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور به قطر گفت: تفاهمات خوبی شکل گرفت و این نشان می‌دهد دو کشور به توسعه روابط علاقمندند.

قايم مقام وزیر صمت با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه روابط 3 میلیارد دلاری طی 4 سال آینده تاکید کرد: باید کمک کنیم تفاهمات انجام شده اجرایی شود.

نیازی گفت: ظرفیت کار نشده زیادی وجود دارد که می‌تواند فعالیت سودمند دو کشور را گسترش دهد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اختصاصی و پذیرش و اعزام هیات تجاری دو کشور در دستور کار است، گفت: از بخش خصوصی دعوت می‌کنیم ورود کند و ما نیز به عنوان دولت پشتیبان و بسترساز بخش خصوصی هستیم.

نیازی بیان داشت: رایزن جدید بازارگانی ایران در قطر مستقر و مرکز تجاری ایران در این کشور افتتاح شده که شرکت‌های دو کشور را پشتیبانی می‌کند.

وی اعلام آمادگی کرد که اتاق مشترک دو کشور تشکیل شود تا با سرعت بیشتری ظرفیت های مهم و تاریخی را پشتیبانی کند و فعالیت ها مستمر ادامه داشته باشند.

قايم مقام وزیر صمت گفت: حمل و نقل دریایی و روابط گمرکی و انتقال پول و بیمه و تضامین تجار باید بسترساز توسعه زیرساخت باشد و دولت ایران این موضوعات را پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما اعلام آمادگی کردیم که شبکه سازی برای ترانزیت و لجستیک شرق و غرب و شمال ایجاد کنی و قطر نیز برای کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس این بستر را ایجاد و به توسعه اقتصادی کمک کند.

نیازی با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری در مناطق مرزی و صادرات مجدد در دستور کار است، گفت: باتوجه به علاقمندی کمیته کاری مشترک تشکیل دهیم و نتایج مذاکرات شرکت‌ها و موانع مشخص و دسته بندی شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد