قیمت طلا چه می‌شود؟ / آخرین قیمت طلا و سکه پیش از اولین روز آبان

قیمت طلا چه می‌شود؟ / آخرین قیمت طلا و سکه پیش از اولین روز آبان

افت قیمت دلار در مهر عامل مهمی بود که تمایل به خرید سکه نیز کاهش پیدا کند. فلز گران‌بهای داخلی در مهر حدود4/ 1 درصد از ارزش خود را از دست داد. این اتفاق در حالی رخ داد که در آخرین روز ماه سکه امامی توانست وارد کانال 11 میلیون و 800 هزار تومانی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، افت قیمت دلار در مهر عامل مهمی بود که تمایل به خرید سکه نیز کاهش پیدا کند. فلز گران‌بهای داخلی در مهر حدود4/ 1 درصد از ارزش خود را از دست داد. این اتفاق در حالی رخ داد که در آخرین روز ماه قیمت سکه توانست وارد کانال 11 میلیون و 800 هزار تومانی شود. روز پنج شنبه سکه 90هزار تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای 11 میلیون و 820 هزار تومان رسید. صحبت‌های معامله‌گران نشان می‌داد که در بازار پشت خطی نیز رشد قیمت سکه ادامه پیدا کرده است. سکه حدود ساعت 5 بعدازظهر جمعه در محدوده 11 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد. به گفته فعالان، افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی در انتهای هفته موجب شده بود که تمایل برای خرید سکه افزایش پیدا کند. سکه در مهر توانست در مقاطعی به بالای مرز 12 میلیون تومانی صعود کند ولی هرگز نتوانست خود را بالای محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومان تثبیت کند.

با توجه به چنین روندی انتظار می‌رود که سکه مطابق رفتار گذشته خود با نزدیک شدن به محدوده 12 میلیون و200 هزار تومان، با فشار فروش مواجه شود. با این حال، در صورتی که فلز گران‌بهای داخلی به بالای محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومان برود، سرعت ورود خریداران به بازار معنی‌دارتر خواهد شد.

مطالعه بیشتر: بازدهی بازارها، کمتر از تورم / ریسک سرمایه‌گذاری در کدام بازار کمتر است؟ (ویديو)
این هفته طلا چه می‌شود؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد روز چهارشنبه (28 مهر 1400) انس جهانی کاهشی شد و قیمت طلا روند نزولی به خود گرفت. سایت اتحادیه طلا نوشته بود: «افزایش هزینه نگهداری طلا، به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند لطمه زد. اما عاملی که بازده بالاتر را جبران کرد، افت ملایم ارزش دلار بود که طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.»

با این حال آیا طلا در هفته اول آبان ارزان می‌شود؟ ريیس اتحادیه طلای کرج پاسخ داد: عملکرد دولت نشان داده که به دنبال کنترل بازار ارز است. بنابراین به نظر نمی‌رسد قیمت طلا در هفته اول آبان نوسان عجیبی داشته باشد. یعنی با کاهش قدرت خرید به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه نوسان افزایشی جزيی دارد.

ضرابی ادامه داد: هر چند کارشناسان معتقدند با پیش‌روی به سمت مذاکرات ممکن است قیمت طلا روند ریزشی داشته باشد اما به عقیده ما این ریزش قیمت طلا مقطعی است. یعنی در بلندمدت چنانچه قیمت دلار نوسان داشته باشد طلا هم تحت تاثیر آن ارزان یا گران می‌شود.

هفته گذشته ابراهیم محمدولی، ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته بود: «تقاضا برای خرید طلا زیاد شد.پیش‌بینی می‌شود با افزایش تقاضا قیمت طلا نوسان افزایشی یک تا دو درصدی را تجربه کند.»

مطالعه بیشتر: اولویت عروس و دامادها خرید طلا نیست / این هفته طلا چه می‌شود؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد