آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور اعلام شد

آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور اعلام شد

مهلت ثبت نام در آزمون سراسری سال 1401 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش پزشکی فردا (یکشنبه 17 بهمن) به پایان می رسد.

ایسنا: مهلت ثبت نام در آزمون سراسری سال 1401 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش پزشکی فردا (یکشنبه 17 بهمن) به پایان می رسد.

 مهلت ثبت‌نام برای شرکت در کنکور 1401 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور که از روز یکشنبه 10 بهمن آغاز شده است، فردا یکشنبه 17 این ماه به پایان می‌رسد و داوطلبان می‌توانند در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون سراسری سال 1401 در روزهای 8، 9، 10 و 11 تیر ماه سال 1401 برگزار خواهد شد و نتایج آن نیز همانند سنوات گذشته(به جز سال 1399 که به دلیل کرونا زمان اعلام نتایج با تغییراتی همراه بود) اواسط مرداد ماه سال آینده اعلام می‌شود.

انتخاب رشته داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری 1401 آغاز می‌شود و برای داوطلبان بورسیه و داوطلبان دارای شرایط خاص در انتهای مرداد ماه انجام می‌شود.

همچنین نتایج آن نیز قبل از مهر ماه و اوایل دهه سوم شهریور ماه از طریق سایت سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد تا داوطلبان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ابتدای سال تحصیلی جدید وارد دانشگاهها شوند.

سازمان سنجش آموزش کشور همچنین تاکید کرده است که تغییراتی در سهمیه‌های داوطلبان در کنکور سال 1401 ایجاد نمی‌شود؛ چرا که هنوز مصوبه‌ای در این زمینه ابلاغ نشده است.

همچنین با اعلام این سازمان، یکی از تغییرات کنکور 1401 این است که پاسخ‌نامه‌ها حداقل 70 تا 80 دقیقه در اختیار داوطلب قرار داشته باشند و بعد از اتمام کار داوطلب با پاسخ نامه اول، پاسخ‌نامه بعدی به داوطلب داده شود که این تصمیم امنیت آزمون را به شدت تقویت می‌کند. به تبع تغییر دفترچه‌ها در آزمون 1401 ، تعداد سيوالات آزمون نیز تغییر خواهد کرد و ممکن است تعداد پنج یا شش سيوال کمتر از گذشته باشد اما در عین حال محتوایی کردن سيوالات مدنظر سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد.

همچنین حذفیات آزمون سراسری سال آینده امروز شنبه 16 بهمن بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

علیرضا کریمیان درگفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب افزود : با احتساب افرادی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی، متقاضی شرکت در آزمون گروه‌های هنر و زبان نیز شده‌اند، مجموعا بیش از 676 هزار داوطلب در این آزمون نام‌نویسی کرده‌اند.

مشاور ريیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین با تاکید بر مکاتبات صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش گفت: حذفیات منابع درسی کنکور 1401 فردا صبح طی اطلاعیه‌ای ازطریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

وی افزود: این حذفیات شامل قسمت‌هایی از منابع آزمون سراسری سال 1401 است که با توجه به محدودیت‌های ناشی از آموزش در دوران کرونا و سایر شرایط، نباید سوال از آنها طراحی شود و در چند جدول جداگانه مربوط به گروه‌های آزمایشی به تفکیک اعلام می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ثبت‌نام بیش از 520 هزار در کنکور 1401، تاکید کرد: تنها دو روز تا ثبت‌نام داوطلبان برای این آزمون باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام کنکور 1401 از یکشنبه دهم بهمن ماه آغاز و در آخر روز یکشنبه 17 بهمن ماه پایان می‌یابد.

local_offerبرچسب‌ها:

آخرین اخبار بورس و اقتصاد