حجم آب دریاچه ارومیه به 1.17 میلیارد مترمکعب رسید

حجم آب دریاچه ارومیه به 1.17 میلیارد مترمکعب رسید

ایلنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در اولین جلسه دبیرخانه کار گروه استانی نجات دریاچه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه در حال حاضر یک میلیارد و 170 میلیون...

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "مجید رستگاری" در این نشست گفت: در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه 1270.10 متر است که به دلیل بارش‌های اخیر 6 سانتی متر نسبت به کمینه امسال افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تراز دریاچه ارومیه در مدت زمان مشابه سال قبل خود 1270.56 و حجم آب دریاچه ارومیه 2 میلیارد و 460 میلیون مترمکعب بود، گفت: حجم آب دریاچه ارومیه درحال حاضر یک میلیارد و 170 میلیون مترمکعب است.

رستگاری اظهار کرد: پایین‌ترین سطح تراز دریاچه ارومیه با تراز 1270.04 سانتی متر در سال 93 و با حجم حدود یک میلیارد مترمکعب آب ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه 9 ایستگاه هیدرومتری در دریاچه ارومیه وجود دارد که آب وارده به دریاچه را مورد سنجش قرار می‌دهند، افزود: 38 میلیون مترمکعب آب از اول سال آبی جاری وارد دریاچه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مجموع آب رهاسازی شده از سد سیلوه 20 میلیون مترمکعب آب بوده است، تصریح کرد: برای تکمیل سد چپر آباد 44 میلیارد تومان اعتبار واریز شده که با مشخص شدن پیمانکار و اجرای کارهای تکمیلی تا 3 ماه آینده این سد افتتاح و نهایتا از طریق سد چپر آباد 44 میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد