افزایش 15 درصدی کیفیت خودرو/ تولید سال آینده بیشتر می شود

افزایش 15 درصدی کیفیت خودرو/ تولید سال آینده بیشتر می شود

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: سال جاری افزایش 15 درصدی در کیفیت خودرو داشته ایم و این موضوع باعث کاهش 1000 میلیارد تومانی هزینه ها شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، منصور منصوری امروز در نشست خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با اشاره وضعیت تولید خودرو در سال آینده گفت: یکی از موارد که سال آینده با آن روبه‌رو می‌شویم افزایش تیراژ تولید است؛ در حال حاضر سایپا روزانه 2 هزار و ایران خودرو 2 هزار و 400 دستگاه تولید می‌کند که به صورت عبور مستقیم است و خودروی ناقص تولید نمی‌شود لذا وظیفه قطعه‌سازان سنگین‌تر و سخت‌تر می شود.‌

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو اظهار داشت :امسال در کیفیت خودروها رشد 15 درصدی داشته‌ایم.

وی به توسعه محصولات جدید اشاره کرد و افزود: سال آینده شاهد تولید خودروهای جدید خواهیم بود‌ به طوری که یکی از خودروسازان امسال 1400 میلیارد تومان برای پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری انجام داده است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو اظهار داشت: تعدیل قیمت قطعات باید انجام شود در حال حاضر این تعدیل در پایان سال صورت می‌گیرد و با این وضعیت قطعه‌سازان با مشکل مواجه می‌شوند به این دلیل که قطعه‌ساز براساس قیمت روز هزینه می‌کند اما مطالبات را با قیمت قبلی دریافت می‌کند.

منصوری با تاکید بر اینکه پرداخت مطالبات باید 120 روزه باشد گفت: اما پرداخت‌ها با تاخیر انجام می‌شود.

منصوری اظهار داشت : تامین ارز خودروها با تاخیر انجام می شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه، گفت: بر اساس برنامه وزارت صمت یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو باید در سال آینده تولید شود.

وی بیان داشت: با توجه به طولانی شدن پرداخت 120 روزه خودروسازان به قطعه‌سازان حدود 120 هزار میلیارد تومان مطالبه از خودروسازان وجود دارد.

منصوری گفت: دشواری‌های تامین مواد اولیه داخلی از جمله مس، فولاد، آلومینیوم باعث متوقف شدن فروش اعتباری کارخانجات به قطعه‌سازان شده است که این موضوع نیز از دیگر مشکلات و موانع سر راه قطعه‌سازان است.

در ادامه این نشست گلوردی گلستانی ريیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با اشاره به شرایط سخت تورمی و کاهش قدرت خرید گفت:‌ بر این اساس ما از خودروسازان می‌خواهیم تا به موقع پرداختی‌های قطعه‌سازان را انجام دهند.

وی افزود: قطعه‌سازان در خصوص تیراژ تولید و تامین قطعات و تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ‌ها عملکرد خوبی برای خودروسازان داشته‌اند ولذا این انتظار وجود دارد تا آنها نیز پرداخت‌ها را به موقع انجام دهند.

گلستانی بیان داشت: باید شرایط تعدیل قیمت‌ها و قراردادهای قطعه‌سازان با خودروسازان فراهم شود تا بدین وسیله بخشی از مشکلات قطعه‌سازان مرتفع شود.

وی بیان داشت: در سال جاری کیفیت قطعات تولیدی بهبود داشته و امیدواریم مشکلات از سوی خودروسازان حل شود.

ادامه دارد...

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد