شاهکار جدید پورشه / میخ‌کوب می‌شوید!

شاهکار جدید پورشه / میخ‌کوب می‌شوید!

پورشه از کابین فیس‌لیفت کاین رونمایی کرده است. نمایشگر سفارشی سرنشین جلو، غربیلک فرمان 911 و تغییر مکان شیفتر از...

پورشه قصد دارد در 18 آوریل برابر با 29 فروردین فیس‌لیفت کاین را معرفی کند اما حالا از کابین این کراس‌اوور لوکس رونمایی کرده است. تغییرات کابین کاین جدید نسبت به قبل بلافاصله قابل‌تشخیص خواهد بود زیرا حالا در اینجا شاهد یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.6 اینچی کاملا جدید هستیم. علاوه بر این، حداکثر هفت نمایشگر مختلف در داخل کاین مدل 2024 ارايه می‌شود. در وسط داشبورد یک صفحه‌نمایش 12.3 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته که به اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز است.

این سیستم همچنین به عملکرد ویديویی جدیدی مجهز شده که امکان تماشای تلویزیون‌های آنلاین مختلف را در هنگام پارک بودن خودرو فراهم می‌کند. علاوه بر این، پورشه به راه‌های جدیدی برای تعامل با خودرو مثل استفاده از Siri برای اجرای عملکردهای خودرو نیز اشاره کرده است. مهم‌ترین تغییر در داخل کاین مدل 2024 اما اضافه شدن یک صفحه‌نمایش 10.9 اینچی سفارشی برای سرنشین جلو است. این نمایشگر به‌طور یکپارچه در داشبورد مقابل سرنشین جای گرفته و می‌تواند ناوبری را هم به نمایش درآورد؛ بنابراین، سرنشین می‌تواند نقش کمک‌راننده را ایفا کند.

البته این نمایشگر در درجه اول روی سرگرمی تمرکز دارد و سرنشین جلو می‌تواند از آن برای تماشای ویديوهای مختلف استفاده کند. برای جلوگیری از حواس‌پرتی راننده نیز یک فیلتر منحصربه‌فرد از دیدن چیزی که سرنشین در حال تماشای آن است جلوگیری می‌کند. گذشته از نمایشگرها، کاین مدل 2024 از تجربه راننده پورشه کاملا جدیدی بهره می‌برد. هرچند این تجربه نسبت به قبل از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری برخوردار است اما هنوز تعدادی کنترل آنالوگ وجود خواهد داشت.

دکمه استارت خودرو در سمت چپ فرمان نصب شده و شیفتر ساده گیربکس نیز حالا به سمت راست غربیلک منتقل شده است. این شیفتر قبلا روی کنسول مرکزی نصب می‌شد و جابجایی آن باعث شده طراحان این قسمت را از نو طراحی کنند. حالا کنترل‌های ساده سیستم تهویه روی کنسول جای گرفته‌اند که شامل عناصر آنالوگ روی پانل مشکی‌رنگ می‌شود. در این قسمت کنترلر صدای فیزیکی و محفظه اشیاء جدیدی هم دیده می‌شود.

غربیلک فرمان کاین مدل 2024 از 911 قرض گرفته شده و طراحی هدفمندتری دارد. این غربیلک به یک انتخاب‌گر اختصاصی مجهز است که دسترسی آسانی را به حالات رانندگی عادی، آفرود، اسپرت و اسپرت پلاس فراهم می‌کند؛ اما تغییرات داخل کاین به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا کل داشبورد خودرو جدید است و دریچه‌های تهویه فاقد شبکه کرکره‌ای هستند. در اینجا همچنین رو دری‌ها هم بروز شده‌اند. پورشه نسخه جدید کاین را به شارژر بی‌سیم جدید 15 واتی مجهز کرده که گوشی‌های مدرن را سریع‌تر شارژ می‌کند. پورت‌های جدید USB-C هم یکی دیگر از ویژگی‌های داخلی مدل کاین مدل 2024 هستند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد