پایان هفته خوش برای بورس بازان / شاخص صعودی ماند

پایان هفته خوش برای بورس بازان / شاخص صعودی ماند

بورس در معاملات 9 آذر ماه 1401 با رشد 3167 واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال 1...

بورس بعد از دوره‌ای تقریبا طولانی که روندی نزولی داشت، به تعادل نسبی رسیده است. قبل از آن اکثر سهامداران بابت ضرر و زیان ادامه دار این بازار شکایت داشتند. برخی از مردم بر این باورند، سرمایه وارد شده به بورس باید سودآور باشد اما این انتظار کاملا دور از منطق است. بر همین اساس به افراد توصیه می‌شود، قبل از ورود به بازارهای مالی نسبت به ضرر و زیان احتمالی در بازار اطلاعات لازم را کسب نمایند و بعد با نگاهی باز و دور اندیش وارد بورس شوند.

بورس معاملات آخرین روز هفته را با رشد نسبی آغاز کرد و در ادامه این حجم از رشد افزایش یافت، طوریکه در میانه بازار به صعود 4 هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فملی، وبانک، کگل، خودرو، شپنا، شتران و نوری با تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس 9 آذر 1401

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با صعود نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند رشد بیشتر شد تا با رشد 463 واحدی به 413 هزار و 115 واحد رضایت دهد.

 

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بیش از 5 هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز 52,449,439.297 میلیارد ریال، ارزش معاملات  31,697.763 میلیارد ریال و حجم معاملات 5.341 میلیارد سهم است.

 

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز غصبینو، بپاس، فغدیر، شبصیر، فرز، ودی و خدیزل هستند.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد