رشد 36 هزار و 309 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به 23.5 هزار میلیارد تومان رسید

رشد 36 هزار و 309 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به 23.5 هزار میلیارد تومان رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه با رشد 36 هزار و 309 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران که از دو سه روز پیش، بر روی دور افزایشی قرار گرفته امروز هم در پایان معاملات با افزایش 36 هزار و 309 واحدی شاخص کل به رقم یک میلیون و 290 هزار و 522 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 3 هزار و 86 واحد به رقم 437 هزار و 926 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 5 میلیون و 154 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 8.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 816 هزار نوبت معامله و به ارزش 8 هزار و 63 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

ارزش معاملات در فرابوررس ایران هم امروز به بیش از 15 هزار و 33 میلیارد تومان رسید که در مجموع معامله‌گران در دو بازار بیش از 23 هزار و 546 میلیارد تومان داد و ستد کردند، البته عمده معاملات در فرابورس مربوط به فروش اوراق اسناد خزانه و اوراق اختیار تبعی است که مشتریان آنها هم صندوق‌هایی با درآمد ثابت در بورس هستند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبزپوش بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی ـ‌ ارزشی هر کدام 2.9 درصد رشد کردند اما این دو شاخص در معیار هم وزن 0.71درصد رشد کردند.


پالایش یکم

شاخص آزاد شناور 2.1 درصد رشد کرد شاخص بازار اول بورس 3.3درصد رشد کرد، شاخص بازار دوم بورس 2.3 درصد افزایش یافت.

نمادهای شاخص‌ساز امروز به ترتیب شامل پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، ملی‌مس ایران، سرمایه‌گذاری امید، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی پارس بوده است.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل دارویی برکت، معدنی اوپال‌کانی پارس، بهسازکاشانه تهران، زرماکارون، ایران‌خودرو، سایپا و پالایش نفت اصفهان بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات 357 واحد افزایش یافته و به رقم 17 هزار و 827 واحد رسید.

ارزش روز بازار در فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 220 هزار میلیارد تومان رسید.


روند یکساله شاخص بورس تهران

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 313 هزار فقره معامله و به ارزش 15 هزار و 483 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای شاخص‌ساز در فرابورس شامل بیمه پاسارگاد، پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول، صبا تامین، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و فولاد هرمزگان بوده‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل رایان هم‌افزا، ذغال‌سنگ طبس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی ارومیه و زرین معدن آسیا، فرابورس ایران و برق و انرژی پیوندگستر پارس بوده‌ است.

به گزارش فارس، یکی از ماموریت‌های بازار سرمایه تامین مالی کلان برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی است که در این زمینه فرابورس ایران با انتشار اوراق مختلف برای شرکت‌های دولتی تامین مالی می‌کند.

همچنین با توجه به حضور حدود 60 میلیون ایرانی در بازار سرمایه که 75 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند باید قوانین و مقررات بازار سرمایه به نفع معامله‌گران خرد و پراکنده تغییر کند و باید سیاست‌ها برای حفظ مشتریان بورسی و به ویژه مشمولان سهام عدالت در بازار باشد تا از محل سرمایه‌گذاری این افراد در بورس تامین مالی برای اقتصاد کشور و افزایش پس‌انداز ملی تقویت شود.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد