قیمت طلا و سکه امروز 14 آذر 1400

قیمت طلا و سکه امروز 14 آذر 1400

اونس جهانی طلا امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی ثابت ماند و 1785 دلار اعلام شد. قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد یکشنبه 14 آذر یک میلیون و 310 هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت اونس جهانی طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی ثابت ماند و در بالاترین نرخ 1785 دلار و در پایین‌ترین قیمت 1783 دلار اعلام شد. قیمت طلا 18 عیار در بالاترین نرخ بازار با مقدار کمی افزایش امروز یک میلیون و 310 هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و 301 ثبت شده است.

قیمت سکه امروز به 13 میلیون و 100 هزار تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه نیز امروز شش میلیون و 800 تومان اعلام شد.

قیمت ربع سکه سه میلیون و 900 هزار تومان ثبت شده است.

طلا در تب و تاب اتفاقات

اخبار مربوط به انتشار سویه جدید ویروس کرونا در هفته گذشته باعث شد مجددا سرمایه‌گذاران به پناهگاه‌‌‌های سنتی همچون طلا متمایل شوند. همین امر موجب رونق تقاضا و افزایش نوسانات نرخ اونس طلا شد. اما با کاهش هیجانات اولیه «اومیکرون» بازار طلا نیز نوسانات خود را دنبال کرد.

به این ترتیب اونس طلا در آخرین روز کاری در سطح 1783دلار بسته شد و بخشی از افت هفتگی خود را جبران کرد و با عملکرد منفی 5/ 0‌درصد در هفته به کار خود پایان داد. بسیاری از سرمایه‌گذاران بر این باورند که «اومیکرون» آسیب زیادی به اقتصاد جهانی وارد نمی‌‌‌کند.

همین امر سبب می‌شود معامله‌‌‌گران با دید کوتاه‌‌‌مدت، معاملات خود را ادامه دهند. در مقابل، گمانه‌زنی‌‌‌های مربوط به چرخش نظر ريیس فدرال‌‌‌رزرو به افزایش زودهنگام نرخ بهره موجب کاهش تقاضا برای این کالا خواهد شد.(دنیای اقتصاد)

مطالعه بیشتر: سکه در کانال 13‌میلیون تومان / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 14 آذر

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد