قیمت دلار کاهش یافت / قیمت دلار امروز 11 آبان چقدر شد؟

قیمت دلار کاهش یافت / قیمت دلار امروز 11 آبان چقدر شد؟

قیمت دلار در بازار آزاد امروز کاهش یافت و به نرخ 27 هزار و 500 تومان رسید. نرخ ارز صرافی ملی 26778 تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار آزاد امروز قیمت دلار کاهش یافت و به 27 هزار و 500 تومان رسید. دلار آزاد در بازار دیروز روند افزایشی داشت و از کانال 27 هزار و 400 تومان به 27 هزار و 500 تومان رسید.

نرخ ارز در صرافی ملی امروز کمی کاهش یافت و به 26778 تومان رسید. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی 26582 تومان اعلام شد.

حمایت جدید در بازار دلار

در شرایطی که سطح فروش‌ها در روزهای ابتدایی هفته در بازار ارز بالا رفته بود، روز دوشنبه، کمی قدرت خریداران بیشتر شد. در سومین روز هفته، دلار توانست در سطح 27 هزار و 500 تومانی مورد حمایت معامله‌گران قرار بگیرد و با 40 تومان افزایش به بهای 27 هزار و 570 تومان برسد.

به نظر می‌رسد روز دوشنبه نوسان‌گیران افزایشی توانستند با ایجاد تردیدهایی درباره به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای آتی، بخشی از خریداران را به بازار بازگردانند. با این حال، همچنان حجم معاملات پایین بود و بیشتر بازیگران ارزی تمایلی به خرید و فروش نداشتند. در این میان، بخشی از معامله‌گران عنوان می‌کردند که در صورت شروع مذاکرات هسته‌ای، فضای تردید تا حدی زدوده خواهد شد و بار دیگر فروش‌های ارزی افزایش خواهد یافت.

در شرایط فعلی، معامله‌گران نشان داده‌اند که به راحتی حاضر به از دست دادن حمایت 27 هزار و 500 تومانی نیستند. از آن سو، افزایشی‌های بازار در روزهای اخیر قادر نبودند که اسکناس آمریکایی را به بالای محدوده 27 هزار و 800 تومان ببرند. به این ترتیب می‌توان گفت که دلار در آبان ماه گرفتار زندان و دامنه قیمتی محدودی در بازه 27 هزار و500 تا 27 هزار و 800 تومان شده است. هر چقدر دامنه نوسان قیمت دلار کاهش پیدا کند، تمایل نوسان‌گیران برای حضور در بازار کاهش خواهد یافت.

به گفته تحلیل‌گران فنی، در صورتی که قیمت حواله درهم بالای خط 7 هزار و 500 تومانی باقی بماند، خریداران بیشتری وارد بازار ارز خواهند شد. برخی از معامله‌گران باور دارند که در روزهای آتی، بازارساز برای جلوگیری از رشد بیشتر درهم، عرضه حواله‌ای خود را بالا خواهد برد. در صورتی که درهم به زیر خط 7 هزار و500 تومانی برگردد، میزان فروش‌ها نیز در بازار ارز داخلی بیشتر خواهد شد.

مطالعه بیشتر: حمایت جدید در بازار دلار / پیش‌بینی قیمت دلار امروز 11 آبان 1400

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد