آخرین قیمت دلار پیش از امروز 16 خرداد / پیش‌بینی‌ها در بازار دلار چگونه است؟

آخرین قیمت دلار پیش از امروز 16 خرداد / پیش‌بینی‌ها در بازار دلار چگونه است؟

دیروز، پانزدهم خرداد، نرخ ارز در صرافی‌ ملی اعلام شد و نسبت به آخرین نرخ هفته قبل تغییری نکرده است و بهای دلار به رقم 23338 تومان رسید. در بازار دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شنبه، پانزدهم خرداد، نرخ ارز در صرافی‌ ملی اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار نسبت به آخرین نرخ هفته قبل تغییری نکرده است و بهای دلار به رقم 23338 تومان رسید.

به گزارش رویترز، عملکرد نه چندان درخشان دلار در سال 2021، برخی از بانک های مرکزی را در سراسر جهان به واکنش واداشته است تا بدین ترتیب اجازه تقویت بیش از حد آن ها مقابل دلار داده نشود. در چین، برخی از منابع خبری گزارش داده اند بانک مرکزی این کشور با هدف تضعیف عمدی یوان مقابل دلار به بانک ها دستور داده است تا نسبت دلار از سپرده های خود را بالا ببرند. چینی ها نگران اند تقویت بیش از حد وان مقابل دلار باعث کاهش رقابت پذیری محصولان چینی مقابل همتایان آمریکایی آن ها در بازارهای جهانی شود.

مسیر تورمی در بسیاری از کشورهای اروپایی در حالت نگران کننده‌ای قرار گرفته است: طبق اعلام مرکز آمار آلمان، نرخ تورم در ماه آوریل به بالای نرخ دو درصدی رسیده است. متوسط بهای مصرف کننده مثبت 2.5 درصد بوده که 0.5 درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل و 0.2 درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بوده است. این نرخ تورم همچنین بالاترین تورم مثبت ثبت شده در 13 سال اخیر در این کشور محسوب می‌شود و کار بانک مرکزی را برای اتخاذ رویکرد انبساطی دشوار خواهد ساخت.

فشار فروش روی دلار در هفته های اخیر و پس از رسیدن نرخ تورم آمریکا به بالاترین سطح 29 سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته تا جایی که بازدهی دلار در برابر ارزهای مهم در ماه های آوریل و می منفی بوده است. با این حال دیگر رقبای دلار نیز به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی دیگر کشورها در ماه های اخیر نتوانسته اند اختلاف خود را با دلار به طرز معناداری زیاد کنند و این مساله باعث شده است تا برخی از تحلیلگران انتظار افزایش قیمت دلار را در نیمه دوم امسال داشته باشند.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با 0.4 درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح 90.138 واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سويیس نیز معادل 1.116 دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با 0.31 درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای 1.416 دلار مبادله شد. یورو 0.17 درصد بالا رفت و با رفتن به کانال 1.22 به 1.224 دلار رسید.

منبع: ایسنا

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت دلار تا انتخابات / احتمال دلار 18 هزار تومانی قوت گرفت؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد