تفاهم نامه همکاری میان فرابورس و گروه پیشگامان دنیای مالی

تفاهم نامه همکاری میان فرابورس و گروه پیشگامان دنیای مالی

با هدف توسعه همکاری‌های دو جانبه با حضور مدیرعامل فرابورس ایران و ريیس شورای سیاست گذاری پیشگامان دنیای مالی به امضا رسید.

خواندن 2 دقیقه

به گزارش بورس نیوز، جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین گروه پیشگامان دنیای مالی (با همکاری دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع)) و شرکت فرابورس ایران با حضور امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران و مهدی صادقی شاهدانی ريیس شورای سیاست گذاری گروه پیشگامان دنیای مالی در محل فرابورس ایران برگزار شد. این تفاهم نامه به منظور توسعه همکاری‌های دوجانبه علمی، پژوهشی و اجرایی بین دو مجموعه به امضا رسید.

امیر هامونی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران اظهار کرد: فرابورس با یک تیم جوان تشکیل شد تا با ساختارشکنی و ایجاد پویایی در محیط بازار سرمایه، ابزار‌ها و بازار‌های نوینی را با اهداف مختلف تامین مالی راهی این بازار کند.

وی افزود: باهمکاری سازمان بورس و تلاش همکاران، هم‌اکنون بالغ بر 20 ابزار مالی در فرابورس راه‌اندازی شده به نحوی که حتی حق اختراع و برند نیز در فرابورس معامله می‌شود و انواع صکوک که به حدود 10 نوع متفاوت می‌رسد، در حال معامله در این بورس است.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران ادامه داد: همچنین انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعم از جسورانه، خصوصی و قابل معامله در دسترس سرمایه‌گذاران قرار گرفته و تامین مالی جمعی نیز که بر پایه فرهنگ گلریزان ایران شکل گرفته و برای آن در دنیا تولید ادبیات شده، در حال فعالیت در فرابورس است.

هامونی با اشاره به محیط فعالیت سندباکس در فرابورس توضیح داد: سندباکس یا همان جعبه شنی می‌تواند مراحل خلق یک بازار و ابزار جدید و سیر فرایند‌های مربوط به تصویب دستورالعمل‌ها و مصوبات آن را به کمتر از یک سال برساند.

وی خاطرنشان کرد: فرابورس ایران در سند باکس، در یک محیط آزمایشگاهی با استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، پژوهشگران و دانشگاهیان می‌تواند ابزار جدیدی را طراحی، اجرا و آزمون کند و اگر بعد از 6 ماه روال فعالیت این ابزار یا بازار جدید به خوبی پیش رفت می‌توان برای مقررات‌گذاری آن اقدام کرد.

مدیرعامل فرابورس توضیح داد: سندباکس نقش مهمی در کاهش ترافیک درخواست‌های ارسال شده به هیات‌مدیره سازمان بورس درباره تدوین مقررات جدید و اصلاح مقرارت‌های قبلی دارد و بدین شیوه تنها برای طرح‌هایی که در محیط سندباکس به خوبی عمل کرده‌اند، زمان برای تدوین مقررات اختصاص داده می‌شود.

در این مراسم، همچنین، مهدی صادقی شاهدانی، ريیس شورای سیاست گذاری پیشگامان دنیای مالی بیان کرد: بازارمالی یک بازار تخصصی است، لذا هر فردی به راحتی نمی تواند در این حوزه اظهار نظر نماید بلکه نیازمند تخصص و دانش خاص این حوزه است. بر این اساس فعالیت در راستای توسعه دانش مالی با دید کاربردی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه و رشد بازار‌های مالی در ایران است.

ريیس شورای سیاست گذاری گروه پیشگامان دنیای مالی ادامه داد: ما آمادگی داریم تا با همکاری فرابورس در ارايه موضوعات و سوژه‌های موردنیاز بازار مالی کشور در حوزه توسعه بازار‌ها و ابزار‌های نوین تامین مالی به افراد فعال این گروه در شبکه فعالان مالی و همچنین دانشجویان مرتبط، رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها را به سمت و سوی موضوعات موردنیاز فرابورس سوق دهیم و خروجی مورد انتظار را از کار پژوهشی دانشجویان دریافت کنیم؛ همچنین نکته مهم‌تر توجه به همکاری در موضوعات اجرایی و عملیاتی است که با همکاری دو جانبه میان دو مجموعه فرابورس ایران و گروه پیشگامان دنیای مالی همچنین دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) قابل دستیابی است.


صادقی شاهدانی با اشاره به فعالیت‌های شبکه فعالان مالی توضیح داد: ما در شبکه فعالان مالی با شناسایی و جذب افراد علاقمند، متخصص و با انگیزه از سراسر کشور در حوزه مالی توانسته ایم به ظرفیت بسیار مناسبی دست یابیم که همکاری با شرکت فرابورس ایران در راستای ارتقای دانشی این افراد و استفاده از تخصص اعضای شبکه فعالان مالی درپیشبرد طرح‌های اجرایی و پژوهشی میتواند بسیار کمک کننده و مفید باشد.

به موجب تفاهمنامه‌ای که چهارشنبه 19 خردادماه، ما بین گروه پیشگامان دنیای مالی و شرکت فرابورس ایران به امضا رسید محور‌های همکاری در موضوعاتی، چون تعاملات علمی، همکاری دو جانبه در طرح‌های پژوهشی، استفاده از ظرفیت شبکه فعالان مالی در طرح‌های اجرایی و عملیاتی فرابورس ایران، همکاری‌های آموزشی، تشکیل کمیته‌های تخصصی، همکاری عملیاتی در مانع زدایی از فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و رفع چالش‌های تامین مالی، تعامل دوجانبه در راستای فرهنگ سازی و ارتقای سواد مالی و… تعریف شد.


  • بیشتر بخوانید:
عرضه سهام مدیریتی غیرکنترلی "خفولا 4" در نیمه تیرماه

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد