سهم مجردها از 4 میلیون مسکن ريیسی

سهم مجردها از 4 میلیون مسکن ريیسی

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است طلاق، تقاضا برای مسکن را بالا برده و توضیح داد که رایزنی برای امکان ثبت‌نام مجردها در حال انجام است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ماجرای مسکن در ایران حالا قصه‌ای چنددهه‌ای است و این مسيله از دولتی به دولتی دیگر با پروژهای نیمه‌تمام و چندین مشکل اساسی دست‌به‌دست می‌شود. دولت سیزدهم هم با طرح سالانه یک میلیون مسکن، پا به این زمین پرسنگلاخ گذاشت و حالا همین طرح به مهم‌ترین خبر این دولت تبدیل شده‌ است.

یکی از انتقادها به عملکرد چند ماه گذشته هر دو دولت، حذف مجردها از مسکن و حتی وام دیعه است که در تازه‌ترین خبر وزیر راه از احتمال برگرداندن این قشر از جامعه به طرح‌های مسکن خبر داد.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی البته اعلام کرد طلاق، تقاضا برای مسکن را بالا برد و توضیح داد که رایزنی برای امکان ثبت‌نام مجردها در حال انجام است.

قاسمی در سفر دولت به استان اردبیل با حضور در یک برنامه تلویزیونی به تشریح اقدامات وزارتخانه و دولت سیزدهم در بخش مسکن پرداخت. وزیر راه و شهرسازی در‌این‌باره گفت: در هشتمین سفر ريیس‌جمهور به استان‌ها، ضمن بازدید از پروژه‌های مختلف، دیدار با مردم و حضور در شورای اداری استان، مشکلات استان بررسی و به ريیس‌جمهور منتقل می‌شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم ضمن تاکید بر اجرای چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال با تاکید و پیگیری ريیس‌جمهور، خاطرنشان کرد: چهار میلیون واحد مسکونی نیاز کشور است. سال 91 نزدیک به 900 هزار ازدواج در کشور داشتیم که سال 99 این مقدار یک‌سوم و برعکس طلاق سه برابر شد. این آمار نشان می‌دهد موضوع مسکن، موضوعی جدی در کشور است و سهم هزینه مسکن در بسیاری از شهرها قابل تحمل نیست.

قاسمی ادامه داد: اشکالات مسکن مهر و مسکن ملی در قانون جهش تولید برطرف شده است و دولت سیزدهم به جد موضوع خانه‌دار‌شدن متقاضیان واقعی را پیگیری می‌کند.

او ادامه داد: تا امروز اراضی 900 شهر متعلق به دولت، شناسایی شده است و بانک زمین در حال ایجاد است.

عضو کابینه دولت سیزدهم دومین مولفه را تسهیلات عنوان کرد و افزود: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف مسکن اختصاص پیدا می‌کند. در حال نهایی‌کردن سقف تسهیلات هستیم. تسهیلات جهش تولید مسکن در تهران 450 میلیون تومان، در سایر کلان‌شهرها 400 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 350 میلیون تومان و در روستاها 300 میلیون تومان است که در حال نهایى‌شدن است. همچنین بازگشت اقساط نیز 20‌ساله است و براى دهک‌های پایین، کم‌بهره خواهد بود.

قاسمی از تمامی متقاضیان مسکن اعم از شهری و روستایی دعوت کرد تا در سامانه جهش تولید مسکن ثبت‌نام کنند.

وی همچنین از تغییر در نظام ساخت‌وساز در کشور خبر داد و تصریح کرد: به دنبال کسب دانش فناوری‌های جدید ساخت در کشور هستیم تا هم به لحاظ کیفیت ساخت و هم به لحاظ مصرف انرژی به کیفیت دست یابیم.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بر اساس آمار 520 هزار نفر به نام و کد‌ملی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که در توافق با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای این افراد در همراهی با کمیته امداد توافق‌نامه برای احداث مسکن امضا کردیم. 400 هزار واحد نیز از سوی بنیاد مسکن احداث می‌شود که 200 هزار واحد آن شهری و 200 هزار واحد روستایی است.

قاسمی از رایزنی برای ایجاد شرایط ثبت‌نام مجردان در قانون جهش تولید مسکن خبر داد. وی با تاکید بر اینکه با موضوع مسکن نباید سیاسی برخورد کرد، گفت: کسانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند، مشمول تمام امتیازات قانون جهش تولید می‌‌شوند.

منبع: شرق

مطالعه بیشتر: جدیدترین رقم وام مسکن / اجرای طرح جهش مسکن در 900 شهر

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه بازار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد