اختلاف قیمت مسکن در جنوب تهران با شمال تهران چقدر است؟ / اختلاف صد میلیون تومانی فلاح و زعفرانیه

اختلاف قیمت مسکن در جنوب تهران با شمال تهران چقدر است؟ / اختلاف صد میلیون تومانی فلاح و زعفرانیه

با توجه به قیمت مسکن در مناطق جنوبی و شمالی تهران فهرستی از متوسط قیمت خرید مسکن در برخی از مناطق جنوبی و شمالی تهران به دست آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آگهی‌های ثبت شده در نیازمندی‌های دیوار در 10 روز گذشته برای آپارتمان‌های 2 تا 5 سال، متوسط قیمت خرید یک متر مربع آپارتمان مسکونی در برخی از مناطق جنوب و شمال تهران به دست آمده است.

با توجه قیمت‌های موجود در جدول زیر، جی، بریانک و افسریه با متوسط قیمت 19 تا 20 میلیون تومان از مناطق ارزان تهران برای خرید خانه در مقابل محله‌های همچون قیطریه، جردن و اقدسیه با متوسط قیمت در محدوده 75 میلیون تومان هستند.

متوسط قیمت خرید آپارتمان در منطقه پیروزی 26 میلیون تومان، تهرانپارس شرقی 28.8 میلیون تومان و حکیمیه 32 میلیون تومان ثبت شده است.

محله نیروهوایی با متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان 37 میلیون تومان، نارمک و تهرانپارس 38 میلیون تومان اعلام شده است. بر اساس داده‌های موجود اختلاف قیمت 10 میلیون تومانی بین محله تهرانپارس شرقی و تهرانپارس غربی وجود دارد.

بر اساس آگهی‌ها، هروی متوسط قیمت 60 میلیون تومان، اختیاریه 67 میلیون تومان، میرداماد 69 میلیون تومان ثبت شده است.

پاسداران، قیطریه، جردن و اقدسیه مناطقی هستند که هر متر مربع آپارتمان در این مناطق در محدوده 73 تا 76 میلیون تومان ثبت شده است که از منطقه‌ای همچون فلاح (با قیمت 16 میلیون تومان برای هر متر مربع) حدود 60 میلیون تومان اختلاف قیمت دارد. آجودانیه با متوسط قیمت 87 میلیون تومان و دروس با قیمت 86 میلیون تنها مناطقی هستند که در با متوسط قیمت در کانال 80 میلیون تومان آگهی می‌شوند.
نیاوران با متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان 92 میلیون تومان و فرمانیه با متوسط قیمت 95 میلیون تومان از محله‌های گران قیمت تهران برای خرید خانه هستند.

در کنار محلات نیاوران و فرمانیه، ولنجک و الهیه و زعفرانیه که در کانال 100 میلیون تومان آگهی می‌شوند. با توجه به قیمت‌های جدول زیر متوسط قیمت خرید یک متر آپارتمان در منطقه فلاح با منطقه زعفرانیه حدود 100 میلیون تومان اختلاف دارد.

 

مطالعه بیشتر: قیمت رهن در تهران برابر با خرید خانه در ترکیه

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد