موافقت دولت با واردات تخم مرغ نطفه‌دار گوشتی

موافقت دولت با واردات تخم مرغ نطفه‌دار گوشتی

با توجه به اهمیت جوجه یک روزه به عنوان اصلی‌ترین نهاده تولید گوشت مرغ در کشور که هرگونه کمبود آن می‌تواند موجب کاهش تولید و نهایتا افزایش قیمت گوشت مرغ برای مصرف کنندگان شود، هیيت وزیران با صدور مجوز برای واردات تخم مرغ نطفه دار گوشتی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور موافقت کرد.

ایسنا: با توجه به اهمیت جوجه یک روزه به عنوان اصلی ترین نهاده تولید گوشت مرغ در کشور که هرگونه کمبود آن می تواند موجب کاهش تولید و نهایتا افزایش قیمت گوشت مرغ برای مصرف کنندگان شود، هیيت وزیران با صدور مجوز برای واردات تخم مرغ نطفه دار گوشتی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور موافقت کرد.

در جلسه صبح روز چهارشنبه هیيت وزیران که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم ريیسی برگزار شد، دولت به منظور تامین کافی گوشت مرغ و آرامش بازار در این محصول غذایی استراتژیک، به شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور اجازه داد نسبت به واردات تخم مرغ نطفه دار گوشتی مورد نیاز کشور در قالب برنامه زمان بندی وزارت جهاد کشاورزی طی شش ماهه دوم سال 1400 اقدام نماید.

همچنین شرکت پشتیبانی امور دام کشور می تواند به منظور تسریع در امور، با مسيولیت خود، از ظرفیت شرکت های خصوصی دارای اهلیت استفاده نماید.

* تنقیح مصوبات مربوط به صنایع کوچک و شهرک ها و نواحی صنعتی

هیيت وزیران در ادامه و در راستای تکالیف مقرر در قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور، با پیشنهاد معاونت حقوقی ريیس جمهور مبنی بر تنقیح مصوبات مربوط به صنایع کوچک و شهرک ها و نواحی صنعتی موافقت کرد.

به موجب مصوبه دولت، معاونت حقوقی ريیس جمهور موظف است با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت به نحو مقتضی نسبت به نشر و اطلاع رسانی متن تنقیح شده مصوبات معتبر هیيت وزیران و کمیسیون های موضوع اصل (138) قانون اساسی، مقررات مصوب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان ویژه ريیس جمهور در موضوع «صنایع کوچک و شهرک ها و نواحی صنعتی» اقدام کند.

شمول این تصویبنامه، مصوبات عادی (غیر طبقه بندی‌) هیيت وزیران، کمیسیون‌های موضوع اصل (138) قانون اساسی، مقررات مصوب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان ویژه ريیس‌جمهور موضوع اصل (127) قانون اساسی، مصرح در موضوع «صنایع کوچک و شهرک‌ها و نواحی صنعتی» تا خرداد سال 1400 است و هر مصوبه مربوط به موضوع و حدود شمول این تصویب نامه که در پیوست ها درج نشده، تا هنگام تعیین تکلیف توسط هیيت وزیران (که با فوریت خواهد بود) غیرقابل استناد می باشد.

* موافقت دولت با آیین‌نامه بین‌المللی سیستم های ایمنی حریق (2015) (1394)

هیيت وزیران در ادامه، با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر آیین نامه بین المللی سیستم های ایمنی حریق (2015) (1394) موافقت کرد تا در قالب لایحه، به مجلس شورای اسلامی برای تصویب نهایی ارسال شود.

آیین نامه بین المللی دستگاه های ایمنی حریق (آیین نامه F.S.S) در هفتاد و سومین نشست کارگروه ایمنی دریانوردی (M.S.C) در دسامبر سال 2000 (آذر 1379) به تصویب رسید تا استانداردهای بین المللی مربوط به دستگاه ها و تجهیزات ایمنی حریق مذکور در فصل 202 کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا (سولاس) 1974 (1353) و اصلاحات آن را ارایه نماید.

* اصلاح آیین نامه اجرایی مربوط به تخصیص اعتبارات پیش بینی شده در قوانین بودجه سنواتی برای پرداخت تسهیلات از طریق بانک های عامل و صندوق های حمایتی

هیيت وزیران به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با الحاق یک تبصره به ماده (5) آیین نامه اجرایی بند (ل) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) موضوع بررسی و تایید توجیه فنی، اقتصادی و مالی طرح ها و اعتبارسنجی متقاضی دریافت تسهیلات توسط بانک های عامل یا صندوق های حمایتی پرداخت کننده تسهیلات، موافقت کرد.

به موجب تبصره الحاقی یاد شده، در مواردی که اعطای تسهیلات توسط بانک دیگر از منابع داخلی داده شده یا می شود، تایید فنی و اقتصادی از سوی پرداخت کننده تسهیلات و پرداخت یارانه توسط بانک عامل از محل اعتبارات آیین نامه براساس گزارش پیشرفت طرح است که بانک پرداخت کننده تسهیلات ارایه می نماید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد