رکود نامیمون و سکوت بزرگ بورس‌باز‌ها

رکود نامیمون و سکوت بزرگ بورس‌باز‌ها

در آخرین روز معاملات این هفته بازارسرمایه باردیگر شاخص‌ها منفی بودند تا این رکود نامیمون کماکان تابلوی بورس را در وضعیت ابهامی و ریزشی قرار دهد.

به گزارش بورس‌نیوز، در آخرین روز معاملات این هفته بازارسرمایه باردیگر شاخص‌ها منفی بودند تا این رکود نامیمون کماکان تابلوی بورس را در وضعیت ابهامی و ریزشی قرار دهد.

رکود بورسی حسابی باعث افت حجم مبادلات شده و حتی رشد سهام بانکی که چند روز پیش لیدر بازار بودند نیز با کاهشی عجیب همراه شده و نشان داد که این تحرکات ناگهانی هم چندان نمی‌تواند معاملات را پویا کند.

در هر صورت همه فعالان بازار سهام از وضع فعلی داد و ستد‌ها در حیرت و شگفتی هستند و نمی‌دانند چگونه شرایط فعلی بورس تهران را تحلیل کنند؛ در بازار دیروز، بیشترین فشار فروش نیز در نماد‌های پتروشمی بود و نماد‌های فارس، شپدیس و کگل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

دلار احتیاط را پیش گرفت

دلار کماکان در بازار آزاد با رشد قیمتی سر می‌کند و در آخرین ساعات شب گذشته به 29 هزار و 250 تومان رسید؛ البته چتر احتیاط در این بازار نیز برافراشته شده و همه‌چیز و همه‌کس در انتظار نتایج مذاکرات هستند و تمامی معامله‌گران این بازار سعی می‌کنند که بی‌گدار به رشد نرخ‌های ارز دامن نزنند تا مبادا روند صعودی، به روندی نزولی و سقوط تبدیل شود؛ شاخص دلار آمریکا در معاملات امروز 0.09 درصد افزایش یافت و در سطح 95.97 قرار گرفت.

نفت کانال 60 دلاری را پس زد

بهای نفت پس از یک ریزش و تاچ در کانال 60 دلاری، دیروز در معاملات خود با افزایشی در حدود 2,4 درصدی توانست مجدد به کانال 71,5 دلاری بازگردد و باید دید که پاسخ اوپک به افزایش عرضه و تقاضا و احتمالا ورود مجدد ایران به بازار‌های جهانی چگونه است.

از شرق تا غرب

شاخص نزدک در معاملات روز گذشته 283,6 واحد، شاخد داوجونز با 461,6 واحد، S&P نیز با 53,9 واحد نزولی بودند؛ شاخص سهام Nikkei 225 در معاملات 113 واحد و شاخص شانگ‌های چین نیز 13 واحد افزایش یافت.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد