راهکاری جدید و موثر برای رونق بازار مسکن

راهکاری جدید و موثر برای رونق بازار مسکن

استفاده از صندوق املاک می‌تواند کاستی در قیمت تمام شده تولید در مسکن یا عدم شفافیت در نرخ فروش واحد‌های مسکونی را کم کن...

یکی از دغدغه‌های مردم، سرمایه گذاری در حوزه مسکن است به همین جهت فعالان بازار سرمایه به دنبال ایجاد ابزاری برای سرمایه گذاری در این حوزه بودند، در این راستا، مدتی پیش، پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات بورس با نام ارزش مسکن انجام شد.

فردین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه  گفت: راه اندازی صندوق املاک و مستغلات طرح موفقی است، اما نمی‌توان آن را در سطح بین الملل با کشور‌های دیگر تطبیق داد، چون مسکن درسایر نقاط دنیا کالا محسوب نمی‌شود که بتوان آن را در بورس وارد کرد.

وی افزود: استفاده از صندوق املاک و مستغلات کاستی و عدم شفافیت در قیمت تمام شده تولید درمسکن، عدم شفافیت در نرخ فروش واحد‌های مسکونی، ادارای و تجاری را کاهش می‌دهد، همچنین فرآیند و سرعت نقدشوندگی از ابتدای تولید و سرمایه گذاری در بخش مسکن تا زمان بازیافت و فروش آن را افزایش خواهد داد که این امر تا حدودی صنعت مسکن را رونق می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: مسکن یک صنعت پایه محسوب می‌شود و بسیاری از مشاغل به این صنعت وابسته هستند به صورتی که در سال‌های گذشته اغلب کشور‌هایی که با روکود اقتصادی مواجه بودند اولین راهکارشان رو آوردن به صنعت ساختمان بود.

 تاکنون یک صندوق املاک با حجم 150 میلیارد تومان رونمایی شده که قیمت هریک از واحد‌های این صندوق هزار تومان است و روی ملکی اداری با 900 متر بنای و عمر حدود 14 سال در خیابان ملاصدرای تهران تاسیس شده، امیدواریم  با رونمایی از این صندوق و مشارکت سرمایه های خرد، صنعت مسکن رونق بگیرد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد