پروازهای حج با کمترین تاخیر انجام شد

پروازهای حج با کمترین تاخیر انجام شد

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی از انجام موفقیت آمیز پروازهای حج با حداقل تاخیرهای پروازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر شمس الدین فرزادی پور در مراسم تجلیل از دست اندرکاران پروازهای حج با بان اینکه پروازهای حجاج را چون ضیوف الرحمان هستند، خدا خودش مدیریت می‌کند گفت: عملیات حج امسال با کمترین تاخیر پروازی و با بیشترین موفقیت برگزار شد.

وی ادامه داد: پروازهای رفت به مدینه و جده طی 21 روز با 122 پرواز از 18 مبدا فرودگاهی و پروازهای برگشت طی 16 روز با 166 پرواز انجام شد.

سرپرست ایران ایر یادآور شد: در حج امسال دو ویژگی مثبت دیده شد یکی آماده سازی ترمینال سلام در مدت کوتاه و دیگری بدرقه مناسب از فرودگاه‌های مبدا بود.

وی با بیان اینکه شاید روزهای اول و قبل از عملیات هوانوردی حج، فضای سختی داشتیم و با کمبود ناوگان روبه رو بودیم.

کاپیتان فرزادی پور ادامه داد: چند موتور هواپیما در کمترین زمان آماده سازی شد، حتی هواپیمایی که فکر نمی‌کردیم به عملیات حج برسد، به سرعت آماده سازی شد و به ناوگان پیوست.

وی با اشاره به ابتلای تعدادی از کروی پروازی حج به کرونا گفت: در پروازهای برگشت که زمان کوتاه‌تر بود، فشار مضاعفی داشتیم و متوسط در هر روز 12 پرواز انجام شد که طی آن 39 هزار و 548 نفر از 17 فرودگاه و بیش از 11 هزار نفر از فرودگاه امام خمینی در پروازهای حج جابه جا شدند.

سرپرست هما عملیات پروازهای حج را مدال طلای المپیک هوانوردی دانست و گفت: انجام این پروازها بر روی کاغذ کار سنگینی بود که با همدلی همه دست اندرکاران و کار جهادی آنها با موفقیت انجام شد و این مدال افتخار را کسب کردیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد