خرید تضمینی 100 هزار تن کلزا در کشور/90 درصد پول کلزاکاران پرداخت شد

خرید تضمینی 100 هزار تن کلزا در کشور/90 درصد پول کلزاکاران پرداخت شد

خرید تضمینی دانه روغنی کلزا همزمان با فصل خرید گندم در کشور آغاز شده است و تاکنون بیش از 100 هزار تن از این محصول از کلزاکاران سراسر کشور خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدا)؛ ارزش دانه‌های روغنی خریداری شده در کشور تا کنون از یک هزار و 400 میلیارد تومان فراتر رفته و افزون بر یک هزار و 260 میلیارد تومان به حساب کلزاکاران واریز شده است که معادل بیش از 90 درصد مطالبات آنها است.

بر اساس این گزارش، استان خوزستان با خرید تضمینی بیش از 56 هزار تن کلزا، پیشتاز خرید این محصول کشاورزی در کشور است و استان‌ ایلام با خرید 12 هزار تن و استان فارس با خرید 5 هزار تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.
گفتنی است، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا در سال گذشته برای فصل جاری زراعی، 15 هزار تومان تعیین شده بود که برای حمایت از تولیدکنندگان دانه‌های روغنی و تقویت انگیزه‌های تولید این محصول، قیمت آن به 21 هزار تومان برای هر کیلوگرم افزایش یافت و با توجه به اینکه خرید تضمینی این محصول در کشور با قیمت قبلی آغاز شده بود، مابه‌التفاوت بهای آن به کشاورزان عزیزی که محصول خود را با قیمت 15 هزار تومان به مراکز خرید تحویل داده بودند، پرداخت شد و در حال حاضر، هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با نرخ جدید یعنی 21 هزار تومان خریداری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد