تقسیم سود 50 ریالی در مجمع توسعه تجارت هیرمند

تقسیم سود 50 ریالی در مجمع توسعه تجارت هیرمند

بورس نیوز:

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه تجارت هیرمند منتهی به 29 اسفند سال 1400 در نماد "بهیر" با حضور 70 درصدی سهامداران، صبح روز جمعه 31 تیرماه در تهران طبقه دوم برگزار شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه تجارت هیرمند در ابتدای سخنان خود مطرح کرد: 11 شرکت زیر مجموعه هیرمند هستند که برخی از این شرکت‌ها زیرمجموعه‌هایی نیز دارند که تعدادی از آن‌ها در مرحله دانش بنیان شدن قرار دارند.

وی در ادامه به معرفی سهامداران اصلی شرکت هیرمند پرداخت و افزود: که حدود 30 درصد از سهام مجموعه هیرمند را به عنوان بزرگترین و اصلی‌ترین سهامدار، دانشگاه علم و صنعت ایران در اختیار دارد و مابقی سهامداران ترکیبی از سهامدارن عمده و حقیقی را تشکیل می‌دهند که اطلاعات کامل آن‌ها بر روی سایت کدال قرار دارد.

مظفر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه تجارت هیرمند در ادامه به معرفی شرکت‌هایی که هیرمند در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است پرداخت که حوزه‌های دانش بنیان مختلفی اعم از: معدن، املاک، فناوری‌های نوین، آب و فاضلاب، پزشکی، قطعه سازی، واقعیت‌های مجازی، فعالیت‌های فناوارانه بازی‌های رایانه‌ای و... را شامل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه تجارت هیرمند، در ادامه به تشریح ایجاد شرکت شرکت توسعه اقتصادی اندیشه ایرانیان پرداخت و افزودند: زمانی که شرکت ایرانیان را تاسیس کردیم با این ایده که هیرمند مالک 100 درصدی سهام ایرانیان باشد، بسیاری از اموال و پروژه‌های هیرمند به ایرانیان انتقال یافت و سهامداران هیرمند به طور غیر مستقیم سهامدار ایرانیان نیز محسوب شدند.

همچنین، مظفر از احداث بیشتر شرکت‌های دانش بنیان گفت و اضافه کرد که مجموعه هیرمند در تلاش است شرکت‌های دانش بنیان به خصوص در حوزه پزشکی، این شرکت‌ها را به صورت سهامی عام در فرابورس به عنوان زیر مجموعه هیرمند عرضه کنند.

گفتنی است در ادامه این مجمع صورت‌های مالی توسط سهامداران به تصویب رسید.

در پایان نیز 50 ریال سود نقدی به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد.

 

پایان مطلب

آخرین اخبار بورس و اقتصاد