امکان احداث صندوق های بخشی در دو صنعت فراهم است

امکان احداث صندوق های بخشی در دو صنعت فراهم است

ريیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: در حال حاضر امکان احداث صندوق‌های بخشی در صنعت فلزات اساسی و محصولات شیمیایی مهیا شده است.

آقای علی اکبر ایرانشاهی گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی، در دنیا به‌عنوان سکتورفاند (Sector Fund) شناخته می‌شوند و یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام به حساب می‌آید که بخش عمده‌ای از منابع آن به‌طور مشخص بر روی یک صنعت سرمایه‌گذاری می‌شود.

او می گوید: اگر افراد معتقد به کسب بازده مورد انتظار در یک صنعت خاصی باشند و سرمایه‌گذاری در آن صنعت را ترجیح بدهند، می‌توانند از این صندوق‌ها استفاده کنند و به همین واسطه از هجینگ سرمایه‌گذاری خود اطمینان داشته باشند.صندوق‌های بخشی در دو نوع قابل معامله و صدور و ابطالی، قابل تاسیس بوده و در حال حاضر امکان احداث صندوق در صنعت فلزات اساسی و محصولات شیمیایی مهیا شده است. معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران، صنایعی که امکان راه‌اندازی صندوق بخشی برای آن‌ها وجود دارد را تعیین خواهد کرد.

او گفت: در این نوع از صندوق‌های سهامی نیازی به استفاده از رکن ضامن نقدشوندگی وجود ندارد و حداقل 70 درصد از دارایی صندوق صرف سرمایه‌گذاری در صنعت مربوطه می‌شود. هیات مدیره سازمان بورس، اساسنامه صندوق‌های بخشی را مصوب و ابلاغ کرده است؛ لذا متقاضیان می‌توانند درخواست خود را به منظور تاسیس این نوع از صندوق‌ها به سازمان بورس ارايه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد