آیا ایرانی‌ها حاضرند این خودروی بدترکیب را بخرند؟

آیا ایرانی‌ها حاضرند این خودروی بدترکیب را بخرند؟

راین R3 به عنوان یکی از جدیدترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با طراحی ظاهری، مشخصات فنی و امکانات...

همشهری آنلاین: راین R3 به عنوان یکی از جدیدترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با طراحی ظاهری، مشخصات فنی و امکانات محصول جدید خودروسازی راین آشنا خواهیم شد.

راین R3 به عنوان یکی از محصولات جدید شرکت خودروسازی راین برای بازار ایران محسوب می‌شود. این خودروی چینی برای بسیاری از مشتریان ایرانی ناشناخته بوده و به همین دلیل قصد داریم در این مقاله شما را با طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات آن آشنا کنیم.

چانگان در سال 2010 میلادی از چانگان CX20 پرده برداشت و آن را در همان سال به بازار عرضه کرد. این خودرو تا سال 2016 تحت برند چانگان به فروش می‌رسید، اما این خودروساز در سال 2016 امتیاز CX20 را به برند چینی Lark واگذار کرد تا این خودرو با نام لارک Q1 به بازار عرضه شود. در همین راستا شرکت خودروسازی راین نیز تصمیم گرفت تا لارک Q1 را با نام ایرانیزه شده راین R3 مونتاژ و به بازار ایران عرضه کند.

راین R3 طبق معیار طراحی سال 2010 یک خودرو نسبتا جذاب محسوب می‌شد و در آن زمان کارشناسان به دلیل سپر عضلانی جلو، چراغ‌های بزرگ، طرح اسپرت و خطوط شکسته سپر عقب به همراه آینه‌های جانبی روی در به آن نمره قبولی را داده بودند، اما این خودرو با معیارهای طراحی سال 2022 سازگار نبوده و به همین دلیل ظاهر آن معمولی و قدیمی به نظر می‌رسد.

همانند طراحی بیرونی، کابین راین R3 نیز سازگار با معیار سال 2022 نبوده و هنگام ورود به کابین با داشبوردی با طراحی ساده و قدیمی مواجه می‌شویم. البته طراحان سعی کردند با تزيینات نقره‌ای رنگ و نصب نشان‌دهنده‌ها در سه قاب جداگانه میزان سادگی آن را کاهش دهند.
مشخصات فنی

شرکت خودروسازی راین قصد دارد راین R3 را با موتور 1.3 لیتری تنفس طبیعی به بازار عرضه کند. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 88 اسب بخار و گشتاور 116 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. راین R3 به ازای هر 100 کیلومتر به شکل ترکیبی مصرف سوخت 7.1 لیتر را به همراه دارد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 160 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

شرکت خودروسازی راین هنوز راین R3 را به بازار ایران عرضه نکرده و به همین دلیل نمی‌توان سطح رانندگی آن را قضاوت کرد، اما با توجه به مشخصات آن می‌توان گفت این خودرو از لحاظ توان حرکتی بسیار معمولی بوده و می‌تواند به نیاز مشتریان برای ترددهای درون شهری پاسخ دهد.
امکانات رفاهی و ایمنی

راین R3 در ردیف خودروهای اقتصادی قرار می‌گیرد و از امکانات معمولی چون دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سنسور فشار باد لاستیک، فرمان با نیروکی کمکی برقی، کامپیوتر سفری، مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت، تهویه مطبوع دستی، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سیستم مالتی مدیا با مانیتور 9 اینچی اندروید و سانروف بهره می‌برد.

جمع بندی

راین R3 در ردیف یک خودرو اقتصادی قرار داشته و به عنوان یک خودرو کم‌مصرف با امکانات قابل قبول می‌تواند به خوبی به نیاز مشتریان پاسخ دهد. البته این خودروی چینی به دلیل طراحی قدیمی و شبکه خدمات پس از فروش محدود شرکت خودروسازان راین نسبت به سایر رقبا در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.

این R3 اخیرا با قیمت 450 میلیون تومان در قالب فروش نقدی به بازار عرضه شده که با چنین قیمتی می‌توان مدل‌های مخلف پژو 207 یا رنو ساندرو کارکرده را رقیب اصلی آن دانست. البته شرکت خودروسازی راین برای این که بتواند در این دوره حضور موفق‌تری را در بازار داشته باشد و راین R3 نیز با مشکلات راین ولا V5 مواجه نشود باید به شکل ویژه روی شبکه خدمات پس از فروش و بازریابی تمرکز کند و آن را به شکل اقساطی نیز به فروش برساند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد