با هدف‌گذاری رشد 8 درصدی اقتصاد فاصله داریم/مدیریت مصرف برق را از دولت شروع کنیم

با هدف‌گذاری رشد 8 درصدی اقتصاد فاصله داریم/مدیریت مصرف برق را از دولت شروع کنیم

ایلنا: معاون اجرایی رییس جمهور اظهار کرد: در تابستان گرم سال گذشته 15 هزار مگاوات کسری برق داشتیم. اقدامات بزرگی در حوزه تولید برق اتفاق افتاد، 6 هزار مگاوات نیروگاه...

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محسن منصوری در همایش مشترک، نیرو، کشور و صمت با بیان اینکه در کنار همه مشکلات از جمله تورم و مسایل ارزی در خیلی از حوزه های اساسی اقتصادی رشد شاخص را شاهد بوده‌ایم،اظهار داشت: رشد اقتصادی صفر بود اکنون به 4 درصد رسیدیم که البته با هدف گذاری 8 درصدی فاصله داریم ولی مسیر مبارک و میمون است.

وی با اشاره به رشد 8 درصدی صنعت و رشد بیش از 10 درصدی نفت، گفت: زمان تحویل دولت 400 تا 500 هزار بشکه فروش نفت داشتیم این میزان امروز به بیش از یک میلیون و 400 هزار بشکه رسیده است.

معاون اجرایی رییس جمهور همچنین گفت: رقم تولید خودرو 900 هزار دستگاه بود امسال به رقم تولید یک میلیون و 400 هزار خودرو رسیدیم.

وی تاکید کرد؛ رشد اقتصادی و صادرات در شرایطی بود که انبوهی از ناترازی تحویل گرفتیم و در حوزه ارزی و انرژی ناترازی جدی بود.

منصوری با بیان اینکه مصرف بنزین در برخی روزها تا 130 میلیون لیتر هم رسید، خاطرنشان کرد: در تابستان گرم سال گذشته 15 هزار مگاوات کسری برق داشتیم. اقدامات بزرگی در حوزه تولید برق اتفاق افتاد، 6 هزار مگاوات نیروگاه جدید احداث شد همچنین اقدامات دیگر مثل احداث نیروگاه تجدیدپذیر و مدیریت مصرف صنایع بزرگ در دستور کار قرار گرفت. همچنین اقدام دیگر اجرای طرح‌های و پروژه‌های بزرگ توسط وزارت نیرو در سفر‌های استانی ريیس جمهور بود که بسیاری از آن‌ها در همین بازه زمانی کوتاه به ثمر رسیده و نتایج آن قابل مشاهده است.

وی با تاکید بر اینکه خاموشی در بخش خانگی خط قرمز دولت است، گفت: مدیریت مصرف برق در بخش خانگی و توزیع پیک مصرف در طول شبانه روز از دیگر اقداماتی است که وزارت نیرو در دستور کار قرار داده و با این اقدام به پایداری شبکه برق کمک کرده است.

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به اینکه امروزه دیگر برق تنها یک موضوع اقتصادی و خدماتی نیست، ادامه داد: اکنون در جامعه ما برق یک موضوع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز شده است و به همین دلیل لازم است با برنامه ریزی‌های همه جانبه نسبت به مدیریت آن اقدام شود.

وی بیان داشت: برخی تلاش می‌کنند در حوزه مدیریت مصرف برق دو گانه برق خانگی و یا صنعتی را ترویج دهند، مدیریت مصرف برق در هر دو بخش مهم است و باید نسبت به مدیریت مطلوب مصرف در هر دو بخش اهتمام داشته باشیم.

منصوری با اشاره به ضرورت آغاز طرح‌های مدیریت مصرف برق از دستگاه‌های دولتی تاکید کرد: در سال گذشته مدیریت مصرف برق تابستان از خود دولت شروع شد و برق بسیاری از دستگاه‌های پرمصرف قطع شد، امسال نیز باید از خود دولت طرح‌های مدیریت مصرف را شروع کنیم تا همراهی بیشتر مردم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید نهایت تلاش خود را در حوزه تولید انرژی برق بکار بگیریم و به گونه‌ای در آینده حرکت کنیم که در سطح نیاز کشور شاهد تولید برق کافی باشیم و ناترازی‌ها را از بین ببریم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد