توزیع 243 هزار تن کالای اساسی برای تنظیم بازار رمضان

توزیع 243 هزار تن کالای اساسی برای تنظیم بازار رمضان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی برای توزیع 243 هزار تن کالای اساسی به قیمت مصوب برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، عباس قبادی در یک برنامه خبری در مورد تنظیم بازار ماه مبارک رمضان، گفت: از ماه های قبل برای تنظیم بازار شب عید و ماه رمضان برنامه ریزی انجام شده و لذا به غیر مرغ تقریبا هیچ مشکلی در تامین کالاهای مورد نیاز شب عید وجود نداشت که با توجه به اقدامات انجام شده اکنون مشکل تامین مرغ مصرفی نیز حل شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: جلسه تنظیم بازار با حضور معاون ريیس جمهور برگزار شد و در آن جلسه گزارش کاملی از وضعیت ذخایر اقلام اساسی کشور ارايه شد.

وی با بیان اینکه بالغ بر 136 هزار تن محصول خرما در انبارها و سردخانه های کشور وجود دارد، گفت: با توجه به تولید خوب در زمینه این محصول، در این کالا فراوانی وجود دارد و لذا در مورد توزیع گسترده خرما برنامه ریزی منجسمی انجام شده است.

قبادی اظهار داشت: همچنین به کمیسیون نظارت استان ها ابلاغ شد که قیمت گذاری آش، حلیم و زولبیا و بامیه قبل از ماه مبارک انجام و ابلاغ شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: حدود 30 هزار تن برنج، 30 هزار تن شکر خانوار، 180 هزار تن روغن نباتی و 3 هزار تن نیز گوشت قرمز سهمیه ای برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان تدارک شده تا در صورت لزوم در استان ها توزیع شود.

اخبار بازارها را در سرویس بازار تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد