همکاری روسیه و کوبا برای خنثی کردن تحریم‌های آمریکا

همکاری روسیه و کوبا برای خنثی کردن تحریم‌های آمریکا

سفیر روسیه در کوبا اعلام کرد که دو کشور در حال ایجاد یک سازوکار پرداخت دوجانبه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا هستند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، آندری گاسکوف، سفیر روسیه در کوبا، گفت که مسکو و هاوانا در حال ایجاد مکانیزم‌ برای حفاظت از همکاری‌های اقتصادی دو کشور در برابر تحریم‌های آمریکا هستند.

این دیپلمات روس گفت: ایجاد یک سازوکار پرداخت مستقل به شکلی موفقیت‌آمیز در جریان است که این مسيله باعث حمایت از همکاری با کوبا در برابر تبعات تحریم‌های تجاری آمریکا و محدودیت‌های مالی می‌شود. از سوی دیگر اجرای این مکانیزم به کنار گذاشتن نهادهای مالی کشورهای غیردوست منجر خواهد شد.

در ماه ژانویه بوریس تیتوف، دبیر شورای تجاری روسیه ـ کوبا، اعلام کرد که با هدف کاهش تاثیر تحریم‌های غرب، دو کشور به دنبال ایجاد یک سازوکار مصالحه و پرداخت دوجانبه بر مبنای روبل و ارزهای مجازی هستند.

مسکو همچنین در تلاش است تا شبکه پیام‌رسان بین بانکی SPFS که از سوی این کشور با هدف جایگزینی سويیفت طراحی شده را گسترش دهد؛ چراکه غرب در تلاش است تا محدودیت‌های اقتصادی علیه این کشور را بیش‌تر کند.

در حال حاضر 470 موسسه بانکی و مالی از 14 کشور جهان به SPFS یا همان سويیفت روسی متصل شده‌اند.

روسیه همچنین به تلاش‌هایش در کنار گذاشتن دلار و یورو در مبادلات تجاری با دیگر کشورها و استفاده از ارزهای ملی سرعت بخشیده است.

بیش از 60 سال است که کوبا تحت تحریم‌های آمریکا قرار داشته و واشنگتن به صورت نظام‌مند اقدامات تحریمی علیه این کشور را افزایش داده است. از طرف دیگر روسیه هم‌اکنون از نظر تعداد تحریم‌های اعمال‌شده از سوی غرب، جایگاه نخست را در جهان دارد و آمریکا و متحدانش بیش از 11 هزار تحریم را علیه این کشور و اشخاص روس به خاطر درگیری نظامی با اوکراین اعمال کرده‌اند.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد