برنامه‌ریزی ایران و ازبکستان برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی و فناوری‌

برنامه‌ریزی ایران و ازبکستان برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی و فناوری‌

در دیدار سرپرست وزارت صمت کشورمان با نخست‌وزیر ازبکستان، مقرر شد در حاشیه سفر قریب‌الوقوع ريیس‌جمهور ازبکستان به تهران، نشست بزرگ فعالان اقتصادی دو کشور در تهران برگزار شود، همچنین همکاری‌های علمی و فناوری دو طرف در حوزه‌های مختلف توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ازبکستان در تاریخ 10 خرداد سال جاری در شهر تاشکند برگزار شد.

سید مهدی نیازی، سرپرست وزارت صمت کشورمان، در‌ پایان اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان، با ‌‌عارف‌اف، نخست‌وزیر کشور جمهوری ازبکستان، ‌در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور دیدار کرد.

در این نشست، نیازی ضمن ابلاغ پیام آیت‌الله ريیسی، ريیس‌جمهوری اسلامی ایران و معاون اول ريیس‌جمهور به دولت ازبکستان، از آمادگی کامل ایران برای میزبانی از ريیس‌جمهور ازبکستان خبر داد.

همچنین در این نشست مهم‌ترین زمینه‌های توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین طرفین بررسی و تبادل نظر شد.

سرپرست وزارت صمت، بر اهتمام ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران و شخص ريیس‌جمهور بر توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه و همسو از جمله کشور ازبکستان تاکید کرد.

نیازی به برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه معرفی توانمندی‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان جمهوری اسلامی ایران در حاشیه ملاقات دو ريیس‌جمهور اشاره و پیشنهاد کرد همکاری‌های علمی و فناوری ایران و ازبکستان در حوزه‌های مختلف توسعه یابد.

در این نشست که جمعی از وزرای دولت ازبکستان نیز حضور داشتند، نخست‌وزیر ازبکستان از اهمیت ویژه و راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه یاد کرده و بهره‌گیری از تجربیات و دانش ایران در موضوعات مختلف فنی صنعتی و میراث فرهنگی ایران را از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری برشمرد.

‌ریاست کمیسیون مشترک پانزدهم را سید مهدی نیازی سرپرست وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و لذیذ قدرت‌اف،‌ وزیر سرمایه‌گذاری،‌ صنعت و تجارت جمهوری ازبکستان بر عهده داشتند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر خود به ازبکستان، بازدید از مرکز تجاری ایران در تاشکند، ملاقات با ایرانیان مقیم و هیات تجاری همراه ایرانی و ازبکستانی،‌ بازدید از پارک فناوری یشن آباد ازبکستان به منظور توسعه همکاری‌ها در بخش علوم و فناوری را در دستور کار دارد.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد