فروش میوه های نوبرانه به قیمت های لاکچری!

فروش میوه های نوبرانه به قیمت های لاکچری!

صبح امروز نرخ هر کیلو زردآلو در بازار همدان بین 70 تا 75 هزار تومان مشاهده شده است.

یکی از مراکز خرید میوه در بازار همدان مربوط به محوطه سرگذر است که در آن چندین واحد میوه فروشی به صورت رقابتی انواع میوه، سبزی وصیفی‌جات را به مردم عرضه می‌کنند.

صبح امروز سری به این بازار زدیم تا از نزدیک در جریان قیمت انواع میوه‌های بهاری و سبزیجات قرار بگیریم.همه محصولات کشاورزی و باغی در این بازار موجود است و کمبودی وجود ندارد اما آنچه توجه رهگذران را به خود جلب می‌کند، قیمت بسیار بالای میوه‌ است.

کمترین قیمت میوه مربوط به هندوانه است که آن هم دست کم کیلویی 5 هزار تومان فروخته می‌شود.

نرخ هر کیلو زردآلو بین 70 تا 75 هزار، توت‌فرنگی 50 تا 60 هزار، آلوچه 30 هزار، توت سفید 35 هزار، هلو 35 هزار، ملون 13 هزار، هندوانه 5 تا 7 هزار و خیار 15 هزار تومان است.

قیمت‌ها به حدی بالاست که مقدار خرید مردم بسیار کم شده و  حتی برخی خانواده‌ها مجبورند کمتر از یک کیلو خریداری کنند.اگرچه قیمت بالای زردآلو به خاطر نوبرانه بودن آن است اما توت‌فرنگی از دو ماه گذشته وارد بازار شده و کاهش قیمتی هم نداشته است.

میوه اسباب پذیرایی صاحبخانه از مهمان است، اما نرخ گران آن قدرت خرید اقشار ضعیف و کم‌درآمد را به طرز چشمگیری کاهش داده است.

ولی این گرانی فقط مختص میوه نیست، بلکه اقلامی مانند بادمجان، گوجه فرنگی و سیب‌زمینی هم افزایش قیمت زیادی داشته است. به طوریکه در حال حاضر نرخ هر کیلو سیب زمینی تا 18 هزار تومان هم پیش رفته و بادمجان با نرخ کیلویی 15 هزار تومان به فروش می‌رسد.

حسین قاسملو، ريیس اتحادیه بار فروشان همدان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: قیمت میوه و تره بار بر اساس وضعیت عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته به خاطر عرضه زیاد زرد آلو، قیمت این کالا شکسته شد، تصریح کرد: اما از دیروز عرضه کم شده و قیمت هم گران شده است.

ريیس اتحادیه بارفروشان همدان با اشاره به اینکه امروز قیمت هر کیلو زردآلو در میدان بار  بین 35 تا 55 هزار تومان بوده است، عنوان کرد: با توجه به کیفیت و نوع زردآلو، قیمت‌ها متفاوت است.

قاسملو با بیان اینکه قیمت هر کیلو توت‌فرنگی هم بین 35 تا 40 هزار تومان است، تصریح کرد: این محصولات وقتی به دست خرده فروشان می‌رسد یک درصد سود مشخصی بر روی کالا اعمال، سپس به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه هرچه بار بیشتری به دست ما برسد قیمت هم ارزانتر می‌شود، گفت: غیر از میوه‌های نوبرانه که هنوز به صورت گسترده وارد بازار نشده، در سایر کالاها کمبودی وجود ندارد‌.

ريیس اتحادیه بار فروشان همدان درباره گرانی اقلامی مانند سیب‌زمینی، گوجه فرنگی و بادمجان، اظهار داشت: هزینه تولید، کارگر، حمل‌و‌نقل و سبدهای پلاستیکی نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته پس نباید انتظار داشت قیمت‌ها تغییری نکند.

وی افزود: هرچه هزینه‌های تولید محصولات بالاتر برود قیمت مصرف کننده هم به تبع آن افزایش می‌یاید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد