چرا امروز دلار گران شد؟ / پیش‌بینی قیمت دلار فردا 12 بهمن

چرا امروز دلار گران شد؟ / پیش‌بینی قیمت دلار فردا 12 بهمن

قیمت دلار در پایان هفته گذشته با نرخ 23950 تومان بسته شده اما امروز برخلاف انتظار برخی معامله‌گران، نرخ دلار گران شد و تا 24280 تومان افزایش یافت. علت این گرانی چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در پایان هفته گذشته با نرخ 23950 تومان بسته شده اما امروز برخلاف انتظار برخی معامله‌گران، نرخ دلار گران شد و تا 24280 تومان افزایش یافت. در صرافی ملی نیز روند صعودی قیمت دلار اتفاق افتاد و نرخ فروش به 23720 تومان رسید. علت این گرانی چیست؟

هرچند اخبار متفاوتی از بهبود روابط دیپلماسی ایران در حال انتشار است اما به گفته برخی فعالان بازار ارز، به دلیل برخی نااطمینانی‌ها از جمله شایعات مربوط به صدای آژیر شب گذشته تهران و ادعاهای تهدید آمیز اخیر که نسبت به ایران مطرح شده بازار ارز رفتاری صعودی از خود نشان داده است.

این درحالیست که رابرت مالی به سمت نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران منصوب شد. از نگاه خیلی از کارشناسان، با این انتصاب احتمال مذاکرات جدی‌تر خواهد شد.

از سوی دیگر، سفیر آمریکا در روسیه از گفتگوی کشورش با مسکو درباره بازگشت به توافق هسته‌ای خبر داده است.

پیش از این نیز، «فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت که کشورش پرونده هسته‌ای ایران و چالشهای دیگر را با دولت جدید آمریکا بررسی خواهد کرد.

قبل از این، روسای جمهور فرانسه و آمریکا نیز در مذاکرات خود به مساله ایران پرداخته بودند.

همچنین هفته گذشته سفیر آمریکا در عراق مدعی شد که واشنگتن در راستای حل اختلافات با ایران از طریق دیپلماسی تلاش می‌کند.

مهرداد عمادی، کارشناس روابط خارجی نیز درباره احتمال مذاکره ایران و آمریکا در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته است: شما هیچ وقت یکباره به این مذاکرات بر نمی‌گردید. پیش از بازگشت تماس‌هایی هست که به آن تماس‌ها، گفتگوهای آماده‌سازی می‌گویند.

همچنین هفته گذشته ایسنا به نقل از یو اس‌ نیوز گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه جدید آمریکا روز چهارشنبه اشاره کرده دولت بایدن مشتاق است که ایران به پیروی از توافق هسته‌ای سال 2015 که ترامپ در سال 2018 از آن خارج شده بود، بازگردد.

با این اخبار سیاسی به نظر می‌رسد روند صعودی قیمت دلار حداقل مثل امروز در فردا نباشد. آیا بازار ارز طبق انتظار عمل خواهد کرد؟

آخرین نرخ ارز را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد