پیش‌بینی قیمت دلار امروز 9 خرداد

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 9 خرداد

دلار بیش از 800 تومان رشد کرد و به کانال 24هزار تومانی قدم گذاشت. بخشی از فعالان بازار باور داشتند اخبار و حاشیه‌های پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری، ابهام‌هایی را در ذهن معامله‌گران ایجاد کرده و زمینه‌ساز ورود تقاضای احتیاطی به بازار شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار بیش از 800 تومان رشد کرد و به کانال 24هزار تومانی قدم گذاشت. بخشی از فعالان بازار باور داشتند اخبار و حاشیه‌های پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری، ابهام‌هایی را در ذهن معامله‌گران ایجاد کرده و زمینه‌ساز ورود تقاضای احتیاطی به بازار شده است. در کنار این، ابهام درمورد مذاکرات هسته‌ای و احتمال عزل همتی دیگر متغیرهای تحریک دلار در اولین روز هفته بودند.

دنیای اقتصاد درباره آینده بازار دلار نوشت:

نااطمینانی در مورد سکاندار بازار پول

به گفته فعالان، در روزهای اخیر شایعات و اخباری در مورد عزل ريیس کل بانک مرکزی منتشر شد. این خبر مورد توجه معامله گران قرار گرفت و به دنبال آن، بخشی از تقاضای احتیاطی وارد بازار شد. برخی از رسانه‌های خبری عنوان کرده اند که همتی به دلیل اختلافات انتخاباتی با روحانی ممکن است طی روزهای آتی از بانک مرکزی استعفا بدهد یا از نامزدی ریاست‌جمهوری کناره گیری کند.

روز شنبه اقتصاد نیوز گزارش داد که اخبار درون دولت حکایت از آن دارد که ريیس‌جمهور اعتقاد دارد حضور همتی در عرصه انتخابات با مسوولیت‌های حرفه‌ای او تضاد منافع دارد و به همین دلیل این دو مسوولیت قابل جمع نیست.

در حالی که عده‌ای از خبرگزاری‌ها اختلاف همتی و روحانی را ناشی از بحث‌های انتخاباتی دانسته اند، گروه دیگری معتقدند که اختلاف آنها بر سر مساله میزان و اندازه عرضه ارز به بازار بوده است. این گروه عنوان می‌کنند که همتی اقدام به ارزپاشی در بازار نکرده است. به عنوان مثال، اصلاحات نیوز گزارش داده است که با افزایش فشارهای روحانی به همتی برای ارزپاشی دو میلیارد دلاری و تسعیر 375هزار میلیارد تومانی ارز و مقاومت همتی، ريیس کل بانک مرکزی در آستانه عزل قرار گرفته است.

اختلاف ريیس‌جمهوری و ريیس کل بانک مرکزی بر سر هر موضوعی باشد، موجب شده است که جو نااطمینانی نسبت به وضعیت سکاندار پولی شکل بگیرد. معامله گران احتیاطی در چنین فضایی خریدهای خود را بالا برده اند و نوسان گیران سعی می‌کنند، با جوسازی پیرامون این اخبار، فضای بازار را ملتهب‌تر کنند.

آخرین اخبار بازار دلار را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد