سبدگردانی با 10 میلیون تومان ممکن شد

سبدگردانی با 10 میلیون تومان ممکن شد

تا پیش از این سبدگردانی با مبلغ حداقلی 500 میلیون تومانی انجام می‌شد اما این رقم در حال حاضر به 10 میلیون تومان کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، تا پیش از این سبدگردانی با مبلغ حداقلی 500 میلیون تومانی انجام می‌شد. اما در حال حاضر این رقم به 10 میلیون تومان کاهش یافته است. قرار است طی همکاری شرکت سبدگردانی آرمان اقتصاد با اپلیکیشن آسان پرداخت آپ سبدگردانی با مبلغ حداقلی 10 میلیون تومان برای سهامداران خرد در اپلیکیشن آپ فراهم شود.

الهام موسوی‌نسب، مدیر محصول سرویس‌های سرمایه‌گذاری‌های آپ در این خصوص گفت: پیش از این سبدگردانی وجود داشته اما اینکه این امر به راحتی در دسترس کل افراد قرار بگیرد میسر نبوده است. اپلیکیشن آپ به دلیل تعداد بالای نصبی که دارد، این سرویس را آنلاین و کاملا غیر حضوری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

موسوی‌نسب افزود: مزیت دومی که این برنامه برای کاربران ایجاد می‌کند این است که با حداقل‌ترین سرمایه و صرفا 10 میلیون تومان سرمایه‌گذار می‌تواند از خدمات سبدگردانی که قبلا با سرمایه حداقل 500 میلیون و یک میلیارد انجام می‌شد، استفاده کند.

مدیر محصول سرویس های سرمایه‌گذاری اپلیکیشن آپ بیان کرد: این پروسه حداقلی‌ترین ورود اطلاعات را خواهد داشت. اما با استفاده از کد ملی کاربر زیرساخت‌های سجام اطلاعات کاربران را فراخوانی می‌کنیم و کار سرعت بیشتری می‌گیرد. این سرویس در هفته جاری آغاز به کار خواهد کرد.

مردم در سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس موفق نبودند؟

احمد اتحادپور، مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد نیز گفت: در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری با استفاده از سبدگردانی که سرمایه‌گذ‌اری غیرمستقیم است چندان شناخته شده نبود. مردم بیشتر به صورت مستقیم در بازار سرمایه‌گذاری می‌کردند. از سوی دیگر در سبدگردانی‌ها هم مبالغ کمتر از 500 میلیون تومان را به عنوان سرمایه‌گذاری قبول نمی‌کردند زیرا زیرساخت‌هایش فراهم نبود.

اتحادپور بیان کرد: هدف اصلی ما این است که تمام افراد جامعه به طور غیرمستقیم در سبدها سرمایه‌گذاری کنند. یعنی یک نفر با 10 میلیون تومان هم بتواند در ایران سبد داشته باشد.

وی بیان کرد: مشکل بازار سرمایه این است که همه افراد می‌خواهند مستقیما در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند که اغلب هم در سرمایه‌گذاری‌هایشان موفق نبوده‌اند، اما با این طرح قصد داریم آدم‌هایی که مبالغ کوچکی دارند و در بازار متضرر می شوند را به بازار بیاوریم.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد