رشد 4 هزار و 623 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به 18.4 هزار میلیارد تومان رسید

رشد 4 هزار و 623 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به 18.4 هزار میلیارد تومان رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 4 هزار و 620 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز از ابتدای ساعات معاملات رو به رشد بود، گرچه در ساعات اولیه معاملات رشد خوبی را تجربه کرد، اما بعد از آن قدری اصلاح شده و در پایان معاملات با افزایش 4 هزار و 620 واحد به رقم یک‌میلیون و 186 هزار و 261 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز 186 واحد رشد کرده و به رقم 431 هزار و 611 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران امروز به بیش از 4 میلیون و 740 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس بیش از 5.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 716 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 578 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 12 هزار و 983 میلیارد تومان شد را درنظر بگیریم، ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس بیش از 18 هزار و 551 میلیارد تومان شد.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند. البته میزان رشد شاخص‌ها زیر یک‌درصد بوده است، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هرکدام 39 صدم درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن، هرکدام 4صدم درصد رشد کرد.

شاخص آزاد شناور 19صدم درصد رشد کرد.


روند یکساله شاخص بورس تهران

شاخص بازار اول بورس 63صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس فقط 9 صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای گل گهر، فولاد مبارکه، چادرملو، پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و کانی اوپال به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته و نماد ملی مس بیشتری اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

امروز نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل شستا، دارویی برکت، پالایش نفت اصفهان، ملی مس ایران، سایپا، توسعه و عمران امید و ایران‌خودرو بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 54 واحد رشد کرده و به رقم 16 هزار و 979 واحد رسید.

ارزش روز بازار در فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 162 هزار میلیارد تومان رسید و ارزش بورس اوراق بهادار تهران بیش از 4 میلیون و 740 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 1.1 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 552 هزار نوبت معامله و به ارزش 12 هزار و 983 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریا ساسول، میدکو، صبا تامین، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی غدیر بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد و ذوب‌آهن بیشترین اثر کاهشی را در شاخص فرابورس داشته است.

نمادهای پرتراکنش شامل ذغال سنگ پرورده طبس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی ارومیه، برق پیوندگستر پارس، توسعه مسیر برق گیلان، رایان هم‌افزا و پلیمر آریا ساسول بوده‌اند.


پالایش یکم

به گزارش فارس، واحدهای پالایش یکم که از سوی دولت به مردم ارايه شد، هنوز به قیمت روز اول نرسیده و هر واحد سرمایه‌گذاری آن امروز به 8 هزار و 497 تومان رسید، در حالی که هر واحد 10 هزار تومان به مردم فروخته شد و گرچه مدیران دولتی بارها قول داده بودند که تخفیفاتی برای خریداران پالایش یکم در نظر می‌گیرند که آنها سود ببرند، اما هنوز سودی نصیب آنها نشده و به قیمت روز اول هم نرسیده‌اند.

به گزارش فارس، انتخابات سراسری مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با مشارکت سهامداران عدالت که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، قرار است 20 اسفندماه برگزار شود، گرچه کانون شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت نسبت به این مسيله معترضند، چون معتقد هستند اولا مردم هنوز نسبت به انتخابات الکترونیکی آگاه نشده‌اند، ثانیا کارهای مقدماتی مانند افزایش سرمایه، اصلاح اساسنامه، انتخاب هیات مدیره توسط سهامداران صورت نگرفته، بنابراین خواستار تعویق زمان انتخابات مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد