پیش‌بینی قیمت طلا امروز 9 اردیبهشت 1400

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 9 اردیبهشت 1400

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، 996 هزار و 400 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به 9 میلیون و 990 هزار تومان رسید. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه 8 اردیبهشت با 1,900 تومان کاهش، 996 هزار و 400 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به 9 میلیون و 990 هزار تومان رسید. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

ابراهیم محمدولی، ريیس اتحادیه طلا درباره تحلیلش از وضعیت امروز بازار طلا هم گفت که چنانچه کاهش قیمت دلار و انس جهانی تداوم داشته باشد، طلا و سکه امروز دوباره ارزان می‌شود.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: افت قیمت دلار در روز چهارشنبه موجب شد که سکه امامی نیز در مسیر کاهشی قرار بگیرد و یک بار دیگر مرز 10 میلیون تومانی را از دست بدهد. روز گذشته، فلز گرانبهای داخلی 60 هزار تومان افت قیمت را به ثبت رساند و به بهای 9 میلیون و 990 هزار تومان رسید.

عامل دیگری که زمینه‌ساز افت قیمت سکه شد، نزول بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. طلا تا‌ ساعت 4 بعدازظهر به محدوده هزار و 760 دلاری ریزش کرده بود و این موضوع در کاهشی شدن انتظارات معامله‌گران سکه اثر مهمی داشت.

در واقع، روز چهارشنبه سکه از سوی دو متغیر بنیادی اونس طلا و دلار تحت فشار قرار داشت. تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که سکه زیر مرز 10 میلیون تومانی تثبیت شود، با فروش‌های بیشتر و کاهش‌های شدیدتر مواجه خواهد شد.

در این میان، البته نقش دلار نیز بسیار اهمیت دارد. به‌نظر می‌رسد تا‌ زمانی که دلار در حوالی 23 هزار و 800 تومان قرار داشته باشد، سکه دچار افت معناداری نخواهد شد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد