جدیدترین خبر درباره دامنه نوسان

جدیدترین خبر درباره دامنه نوسان

سیاست دامنه نوسان نامتقارن از بهمن ماه سال گذشته اجرایی شد. سیاستی که با انتقاداتی از سوی کارشناسان همراه بود. حالا امروز 17 فروردین 1400 خبر‌های جدیدی درباره تغییرات دامنه نوسان منتشر شده است.

به گزارش نبض بورس، از بهمن ماه سال گذشته بود که دامنه نوسان نامتقارن در بورس اجرایی شد. هر چند که بارها کارشناسان در این باره و قفل شدن نمادها در صف فروش با اجرای این تصمیم، هشدار دادند اما به هر حال این تصمیم اجرایی شد و نتیجه آن هم همانی بود که کارشناسان بازار اعلام کرده بودند. 

تاکنون بارها درباره حذف یا باز شدن دامنه نوسان صحبت هایی انجام شده است اما جدیدترین اظهار نظر در این باره به صحبت های حسین سلاح ورزی عضو شورای عالی بورس باز می گردد. 

سلاح ورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با تاثیر روند انتخابات 1400 بر بازار سرمایه اظهار کرد: اگر ما یک بررسی داشته باشیم دولت 239 هزار میلیارد تومان از بازار بدهی، سهام و مالیات درآمد کسب کرده است.

او بیان کرد: ريیس جمهور بعدی باید یک نگاه بهتری به بازار سرمایه داشته باشد.

عضو شورای عالی بورس در رابطه با دامنه نوسان گفت: از قبل دامنه نوسان و حجم مبنا در دست سازمان بورس و هیيت مدیره بود، اما در رابطه با دامنه نامتقارن بررسی‌های زیادی صورت گرفت.

سلاح ورزی گفت: نگاه غالب این است که دامنه نوسان باید با یک روند تدریجی باز شود، خود سازمان بورس هم برنامه‌هایی در این رابطه دارد. او بیان کرد: به نظر می‌رسد تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری این امر اتفاق بیفتد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد