تحلیل بنیادی فولاد 25 اردیبهشت 1402

تحلیل بنیادی فولاد 25 اردیبهشت 1402

شرکت فولاد مبارکه اصفهان که اکنون به عنوان یکی از بزرگترین واحد‌های صنعتی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود از شرکت‌های پیشرو ایرانی است که در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت می‌نماید. در این مطلب قصد داریم تا این شرکت را به لحاظ بنیادی مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش نبض بورس، شرکت فولاد مبارکه اصفهان که اکنون یکی از بزرگترین واحد‌های صنعتی جمهوری اسلامی ایران است و در زمینی به مساحت 35 کیلومتر مربع در نزدیکی شهر مبارکه و در 75 کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان واقع شده است.

عملیات اجرایی این مجتمع در سال 1360 آغاز گردید و در دوران جنگ تحمیلی ادامه یافت. اولین کوره قوس الکتریکی واحد فولادسازی این مجتمع در مهر ماه سال 1370 راه اندازی شد و در 23 دیماه سال 1371 خطوط تولید این کارخانه بزرگ توسط ريیس جمهور وقت (هاشمی رفسنجانی) افتتاح گردید. با ورود محصولات فولادی این شرکت به بازار و افزایش تدریجی تولید تا سقف ظرفیت اسمی 2/4 میلیون تن، بخش عمده‌ای از نیاز کشور به این کالای استراتژیک بر طرف گردید.

بر اساس گزارش وزارت خزانه داری آمریکا شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگترین شرکت فولاد خاورمیانه و شمال آفریقا محسوب می‌گردد و سهم یک درصدی در تولید ناخالص داخلی ایران دارد.

این شرکت در پنجم تیرماه 1399 توسط وزارت خزانه داری آمریکا در لیست تحریم‌ها قرار گرفتند. از این رو شرکت فولاد مبارکه اصفهان و هر شرکتی که به نحوی داری با آن در ارتباط است در لیست تحریم‌ها قرار گرفته است.

فولاد مبارکه از شرکت‌های پیشرو ایرانی است که در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت می‌نماید. این شرکت با ماموریت ایفای نقش محوری در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور و ارتقای سطح فناوری صنعت فولاد، به عنوان سازمانی جهان تراز سهم عمده‌ای از تولید فولاد کشور را جهت استفاده در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی، صنایع فلزی سبک، صنایع فلزی سنگین و لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، صنایع لوازم خانگی و الکتریکی و صنایع لوله و پروفایل تولید می‌نماید.

در شرکت فولاد مبارکه اصفهان محصولاتی نظیر گندله، آهن اسفنجی، تختال، کلاف گرم، کلاف سخت سرد، کلاف قلع اندود، کلاف گالوانیزه و کلاف رنگی تولید می‌شود.

در این مطلب قصد داریم که به بررسی وضعیت فولاد به لحاظ بنیادی بپردازیم.

تحلیل بنیادی فولاد

  • تحلیل بنیادی نمادها هر روز ساعت 10 صبح منتشر خواهد شد.



آخرین اخبار بورس و اقتصاد