افزایش قیمت لبنیات و آب و برق در سرزمین‌های اشغالی به دلیل گرانی سوخت

افزایش قیمت لبنیات و آب و برق در سرزمین‌های اشغالی به دلیل گرانی سوخت

رژیم صهیونیستی به دنبال افزایش قیمت سوخت از تصمیم برای افزایش قیمت محصولات لبنی، برق و آب خبر در سرزمین‌های اشغالی خبر داده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری عرب48 روز پنجشنبه گزارش داد، به دنبال افزایش قیمت سوخت، از نیمه شب آینده و رسیدن قیمت هر لیتر بنزین اکتان 95 به 8.08 شیکل، قیمت شیر ​​خامی که گاوداران آن را به کارخانه‌های لبنی می‌فروشند، از روز جمعه 13 درصد افزایش می‌یابد.

وزارت‌های زراعت و دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که قیمت شیر ​​و لبنیاتی که قیمت آنها تحت کنترل دولت است، 4.9 درصد افزایش می‌یابد.

بنا به توصیه کمیته قیمت‌های مشترک وزارت‌خانه‌های دارایی و زراعت رژیم صهیونیستی، کارخانه‌های لبنی این رژیم حالا خواهان افزایش 6.5 درصدی قیمت محصولات خود هستند؛ در حالی که پیش‌تر درخواست افزایش 13 درصدی قیمت را داده بودند.

در این گزارش آمده است، افزایش قیمت محصولات لبنی تحت نظارت کابینه رژیم صهیونیستی منوط به تصویب هیات ريیسه شورای شیر و وزرای دارایی و کشاورزی این رژیم است که هنوز تصمیم گیری نشده است، اما در صورت تصویب، قیمت محصولات لبنی بلافاصله افزایش می‌یابد.

همچنین انتظار می‌رود هفته آینده سازمان برق رژیم صهیونیستی برای تصویب تصمیم افزایش بیش از 10 درصدی قیمت برق برای خانه‌ها در پی افزایش قیمت زغال سنگ در جهان تشکیل جلسه دهد و پیش بینی می‌شود افزایش قیمت برق در یک دوره زمانی ادامه داشته باشد.

سازمان برق رژیم صهیونیستی در ابتدای سال جاری اعلام کرد که قیمت برق را 5.7 درصد افزایش خواهد داد، اما پس از مداخله آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی این رژیم در واقع 3.5 درصد افزایش یافته بود.

عرب48 آورده است: افزایش قیمت برق منجر به افزایش قیمت بسیاری از محصولات و خدمات دیگر و همچنین افزایش مجدد نرخ بالای تورم مالی فعلی خواهد شد.

این پایگاه خبری افزود: به دلیل وجود یک کابینه انتقالی در رژیم صهیونیستی پس از انحلال کنست، امروز لیبرمن نمی‌تواند مالیات زغال سنگ را کاهش دهد، زیرا این به معنای دادن منافع به مردم است و ممکن است یک رشوه انتخاباتی تلقی شود.

قیمت آب در سرزمین‌های اشغالی نیز فردا از 7.5 شیکل در هر متر مکعب به 7.6 شیکل می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد