مذاکره عربستان و پاکستان برای برقراری تجارت آزاد

مذاکره عربستان و پاکستان برای برقراری تجارت آزاد

ایلنا: یک روزنامه سعودی نوشت که مذاکرات بین عربستان و پاکستان در مورد تجارت آزاد بین دو کشور در جریان است.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین، یک روزنامه سعودی نوشت که مذاکرات بین عربستان و پاکستان در مورد تجارت آزاد بین دو کشور در جریان است.

روزنامه سعودی سبق نوشت که پاکستان صادرات خدمات فناوری اطلاعات به همراه نیروی کار ماهر خود به عربستان را هدف قرار داده است.

همچنین به نقل از عرفان اقبال شیخ، ريیس اتاق‌های بازرگانی پاکستان، منسوجات ارزشمند، محصولات چرمی، کفش، صنایع دستی، کالاهای ورزشی، داروها، کالاهای جراحی، سنگ های قیمتی، جواهرات، برنج، میوه ها، سبزیجات و مواد ساختمان؛ می‌تواند سالانه میلیاردها دلار سفارشات اضافی از عربستان سعودی دریافت کند

در همین حال، قاسم نوید قمر، مشاور ویژه نخست وزیر در امور سرمایه گذاری در منطقه سند، گفت که مشارکت با عربستان سعودی در همه سطوح "برای ایجاد فرصت‌های شغلی و تسریع فعالیت‌های اقتصادی مهم است.

وی خاطرنشان کرد که کشورش همچنین برای مذاکره با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس برای امضای توافقنامه‌های تجاری تلاش خواهد کرد.

در ماه مه گذشته، عربستان سعودی و پاکستان توافق کردند که فعالیت خود را از طریق شورای عالی هماهنگی عربستان و پاکستان، تنوع بخشیدن به تجارت دوجانبه بین دو کشور و پیوستن به تلاش‌ها برای توسعه محیط سرمایه گذاری، افزایش دهند.

این بیانیه مشترک عربستان سعودی و پاکستان در پایان سفر شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به پادشاهی صادر شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد