قیمت خودرو ریخت | آخرین قیمت ها از بازار خودرو امروز

قیمت خودرو ریخت | آخرین قیمت ها از بازار خودرو امروز

روند قیمت‌ها در بازار خودرو جهشی شد؛ تا جایی که در برخی از خودروها شاهد افزایش 2 تا 6 میلیون تومانی برخی از خودروها در...
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نوسان قیمت خودرو در بازار باعث کاهش خرید و فروش شده است. قیمت خودرو در چند ماه اخیر به دلیل نوسانات ارز تغییرات زیادی داشته است و فعالان حوزه بازار در انتظار ثبات قیمت خودرو هستند. آیا کاهش تولید خودرو تاثیری در کاهش قیمت خودرو دارد؟ هرچند اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار باعث افزایشی شدن قیمت خودرو می شود. 

فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند که در حال حاضر این بازار در رکود شدید قرار دارد و تقریبا خرید و فروش در حد صفر است.

کارشناسان عنوان می‌کنند که قرعه‌کشی خودرو در هفته گذشته که زمینه ورود 6 میلیون خودرو به بازار را فراهم کرد، یکی از عواملی است که باعث شد تا بازار خودرو در رکود بیش از پیش فرو رود.

در عین حال، کارشناسان، از چراغ سبز آمریکا به بسته برجامی پیشنهادی اروپا نیز سخن می‌گویند که روی بازار خودرو بی‌اثر نبوده است. این اتفاق با وجود این‌که آن‌چنان تاثیری روی بازار ارز نداشت، اما با این وجود، قیمت برخی خودروها را تعدیل کرد.

بنا به این گزارش، بررسی وضعیت بازار خودرو حاکی از آن است که پژو 207 اتوماتیک مدل 1400 با افزایش 3 میایون تومانی، از 625 میلیون تومان به 628 میلیون تومان افزایش یافته است و مدل 1399 این خودرو نیز در این مدت 5 میلیون تومان گران شده و در حال حاضر 590 میلیون تومان قیمت خورده است.

پژو 207 دنده‌ای مدل 1401 نیز با افزایش 2 میلیون تومانی، 409 میلیون تومان قیمت پیدا کرده و مدل 1399 این خودرو نیز با افزایش 3 میلیون تومانی، با قیمت 397 میلیون تومان به فروش می‌رود.

در عین حال، قیمت راناپلاس مدل 1400 در حدود 6 میلیون گران شد و در حال حاضر در بازار به قیمت 290 میلیون تومان دیده می‌شود.

این در شرایطی است که سمند LX EF7 مدل 1399 افت 3 میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده و با قیمت 315 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رود.

تیبا نیز با افت 2 میلیون تومانی، هم‌اکنون 207 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین قیمت کوییک دنده‌ای مدل 1400 با کاهش 2 میلیون تومانی، به 200 میلیون تومان رسیده است.

 امید قالیباف در ویديویی که در فضای مجازی منتشر کرده است، ضمن اشاره به ریزش قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو، اظهار کرد: قیمت خودروها این روزها در بازار آزاد کاهشی است. پس از اجرای هر دو مرحله از فروش یکپارچه خودروها، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد بودیم؛ این موضوع نشان می‌دهد که فروش خودروها و قرعه‌کشی بصورت یکپارچه در راستای تحقق هدف خود به‌درستی عمل کرده و التهاب قیمت‌ها در بازار را تقلیل داده است.

سخنگوی وزارت صمت، خبر داد: پس از سه سال، مقرر شده است برای طرح‌ فروش خودروهایی که از شمول قرعه‌کشی خارج شده (و خودروهایی که به‌تدریج خارج می‌شوند)، محدودیت‌هایی که پیش از این اعمال می‌شدند، کنار گذاشته شود. این بدین معناست که بطور مثال فردی که قصد خرید کوییک R (که اخیرا از چرخه قرعه‌کشی خارج شده است)، به‌جای بازار آزاد از خود شرکت‌ خودروساز خرید خود را بدون آنکه محدودیت پلاک انتظامی فعال، عدم خرید 48 ماهه از دو خودروساز بزرگ و... مانع شود، انجام دهد.

وی با بیان اینکه این اقدام به زودی اجرا خواهد شد، گفت: مزیت این تصمیم جدید این است که به‌جای آنکه حجم عمده تقاضا به سمت بازار باشد و منجر به افزایش قیمت شود، به سمت خرید از شرکت خودروساز حرکت می‌کند و نیازش تامین می‌شود؛ این موضوع باعث خواهد شد قیمت‌ها در بازار آزاد بیش‌تر کاهش پیدا کنند.

بنا به این گزارش، پیش از این، قالیباف وعده کرده بود که در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

بازار خودرو هفته اول مردادماه با افت قیمت به پایان رساند.

در حالی بازار خودرو در هفته اول مردادماه در سراشیبی قیمتی قرار گرفت که هنوز خریداران ترجیح می‌دهند برای خرید خودرو دست نگه دارند.

البته به نظر می‌رسد تامل متقاضیان خودرو در بازار بیشتر به دلیل نبود قدرت خرید و قیمت‌های بالای خودرو است.

با این حال، برخی کارشناسان اعتقاد دارند که این کاهش قیمت، به دور جدید قرعه کشی وزارت صمت و از سوی دیگر صحبت‌های مطرح شده در خصوص نهایی شدن واردات ارتباط دارد.

همچنین فعالان بازار ارز عنوان می‌کنند شرایط تورمی کشور و آینده مبهم برجام به گونه‌ای است که نمی‌توان انتظار داشت شرایط کنونی تغییر محسوسی چه از طرف عرضه و چه از طرف تقاضا داشته باشد.

برخی از فعالان بازار عنوان می‌کنند که در روزهای گذشته میزان عرضه خودرو به بازار افزایش یافت و عرضه و تقاضا مقداری در حالت تعادلی قرار گرفت. به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز این روند کاهشی در بازار خودروی کشور ادامه داشته باشد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر در بازار خودرو سمند ال‌ایکس مدل 1401 در بازار 310 میلیون تومان، پژوپارس مدل 1401 حدود 375 میلیون تومان، پژو206 تیپ دو مدل 1401 در حدود 300 میلیون قیمت دارد.

همچنین پژو 207 اتوماتیک مدل 1400 با قیمت 610 میلیون تومان، رنو تندرپلاس اتوماتیک 640 میلیون تومان و دنا معمولی مدل 1401 به قیمت 407 میلیون تومان به فروش می‌رود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد