خستگی سهامداران از روند بازار / حذف دامنه نوسان، بورس را نجات می‌دهد؟

خستگی سهامداران از روند بازار / حذف دامنه نوسان، بورس را نجات می‌دهد؟

بازار سرمایه با شرایط مختلفی همچون کاهش روزانه شاخص، بی‌اعتمادی سهامداران، عدم جریان نقدینگی، قفل بودن تعداد زیادی از نمادها در صف فروش و دیگر عوامل روبه‌رو است و سهامداران زیادی از وضع موجود ناراضی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در سال 1400 روند منفی خود در نیمه دوم سال 99 را ادامه داده است. بسیاری از کارشناسان و سهامداران امیدوار بودند روند بازار در ابتدای سال 1400 بهتر از سال 99 باشد.

در چند ماه گذشته تصمیم‌های زیادی درباره مسايل مختلف بورس گرفته شده، اما یا تاثیری بر بازار نداشته یا تاثیر آن کوتاه‌مدت بوده و روند منفی دوباره به بازار برگشته است. در همچنین جلسات، مطالب بسیاری در خصوص تغییر دامنه نوسان بورس عنوان شده است. عمده سهامداران بازار بورس به دامنه نوسان دیدگاه‌ منفی دارند. تعدادی از آن‌ها به حذف آن اشاره می‌کنند و وجود دامنه را به ضرر بازار و نبود دامنه نوسان نامتقارن را به نفع بازار می‌دانند.

«بورس آهسته و ملایم داشت راه خودشو میرفت از وقتی زمزمه دامنه نوسان بلند شد و بعدش تاییدش کردند آتش به ته مانده خرده سهامداران افتاد!»

«دامنه نوسان نامتقارن ریشه بورس را خشکاند.»

«حذف دامنه نوسان خیلی خوب است اگر بازار دو طرفه باشد با فروش سهام استقراضی به معنی تمام کلمه نه الان که یک ابزاری در بازار است که به آن فروش سهام تعهدی گفتند که اصلا هیچ کارگزاری ساپورتش نمی‌کنند»

«حذف دامنه نوسان از منفی 2 به منفی شش بزرگترین ضربه ای است که مسيولین در حق سهامدار خرد میتونن انجام بدن. چون اندک سرمایه مانده آن ها از بین خواهد رفت.»

«تنها راه نجات بورس برداشتن دامنه نوسان است»

«صف فروش فیک از هزار متری داد میزنه»

«دامنه نوسان نا متقارن هم درسته که جلو ریزش شدید شاخص رو میگیره ولی حالت یک سد جلو آب رو داره. اگر زیادی طولش بدن و هرچه زودتر تغییری در اون ایجاد نکنن باز کردن دریچه اون سد بسیار مشکل و دردسرساز میشه!»

بورس با چه خبری مثبت می‌شود؟

از طرفی بسیاری از مخاطبان تجارت‌نیوز از وضع موجود در بازار گلایه دارند. برخی از بلوکه شدن پول‌هایشان گلایه می‌کنند و برخی از آن‌ها از شرایطی که برای بورس به وجود آمد است شکایت دارند. بسیاری از سهامدارن به بازار بی‌اعتماد شدند و مسيولان را دلیل به وجود آمدن این شرایط بازار می‌دانند.

«قصد ناامید کردن کسی رو ندارم، ولی واقعیت اینه که با وجود بازار رمزارزها، امیدی به ورود پول توسط حقیقی‌ها به بازار وجود نداره.»

«عده ای نسبت به بازارهای مالی ایران به خصوص بورس بر اثر رفتارهای غلط سیاسی بی اعتماد شدند و اندک سرمایه خودشان را در جهت جبران ضرر و زیان به طرف ارزهای دیجیتال روانه کردند.»

«وقتی که توان مدیریت بازار مرغ را بعد هشت سال ندارن نباید توقعی مدیریت بازار سرمایه را داشت.»

«تا اعتماد و راستگویی در عمل دولت برای مردم بالاخص سهامداران مشخص نشود بازار بورس روند کاهشی و منفی خودش در پیش داره.»

«والا ما که موندیم توش آخرش نمی‌دونیم با چه خبری بورس مثبت میشه ،تحریم میشیم بورس منفی میشه. بایدن پیروز میشه ،بورس منفی میشه. دلار می‌ره بالا بورس منفی میشه. دلار میاد پایین بورس منفی میشه»

«پول ما تمام شد منفی بودن بازار تمام نشد؟»

«هر روز قیمت ها بالا میره اما بورس افت میکنه. نمیدونم چرا فکری به حال مردم نمیکنن مگه چه گناهی کردند»

«سرمایه مردم رو 8ماه گروگان گرفتید هی دم از برجام و دلار و سود بانکی میزنید. هزار حرف و حدیث دیگه رو ربط میدن به بورس.»

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد