قیمت مصوب شیر خام ابلاغ شد/ لغو ممنوعیت صادرات دام

قیمت مصوب شیر خام ابلاغ شد/ لغو ممنوعیت صادرات دام

شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک، قیمت هرکیلوگرم شیرخام را 6 هزار و 400 تومان تصویب کرد و براساس مصوبه این شورا، صادرات شیرخشک، کره، روغن حیوانی، فراورده‌های لبنی و دام زنده آزاد است.

به گزارش تجارت‌نیوز، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای اعلام کرد که شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک، قیمت هر کیلوگرم شیرخام را شش هزار و 400 تومان تصویب کرد و بر اساس مصوبه این شورا صادرات شیرخشک، کره، روغن حیوانی، فراورده‌های لبنی و دام زنده آزاد است.

در متن این نامه آمده است:

1- شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در جلسه مورخ 14 تیر 1400 به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی در راستای حمایت از دامداران و پایداری تولید قیمت هر کیلوگرم شیرخام را با 3.2 درصد چربی و بار میکروبی زیر 100 هزار، 6,400 تومان تصویب کرد.

در این نامه همچنین آمده است: تبصره (1): به ازای هر 0.1 درصد افزایش یا کاهش درصد چربی مبلغ 800 ریال متناسب با افزایش و یا کاهش درصد چربی به قیمت شیرخام اضافه یا کسر خواهد شد.

2- صادرات شیرخشک، کره، روغن حیوانی، فراورده‌های لبنی و دام زنده آزاد است.

تبصره (2): مدیریت صادرات اقلام فوق‌الذکر اعم از مقدار، زمان، مابه‌التفاوت صادرات، اهلیت سنجی و اولویت بندی صادرکنندگان به عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

3- وزارت جهاد کشاورزی مجاز است از طریق سازمان مرکزی تعاون روستایی، شرکت پشتیبانی امور دام، اتحادیه و یا شرکت‌های مباشر غیر دولتی نسبت به خرید شیرخام، شیرخشک، دام زنده و گوشت قرمز اقدام نماید.

تبصره (3): بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است، موضوع پرداخت تسهیلات بانکی مصوب قانون بودجه 1400 و همچنین مصوبات هیات محترم وزیران برای سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام را از طریق بانک‌های عامل، پیگیری نموده تا به موقع در اختیار سازمان و شرکت مذکور قرار بگیرد.

4- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است اصل و سود تسهیلات از محل اعتبارات مصوب را متعهد و تضمین نمایند. این تضمین دولت نافی وظلیف بانک برای وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات نیست.

5- سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلفند هزینه‌های تبعی و ضرر و زیان ناشی از انجام خریدهای تضمینی، حمایتی و توافقی را پس از انجام حسابرسی توسط سازمان حسابرسی و تایید وزارت جهاد کشاورزی پرداخت نمایند.

6- سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام موظف هستند تسهیلات دریافتی را در سررسید مقرر از محل فروش محصولات خریداری شده و ضرر و زیان پرداختی دریافت نمایند.

منبع: مهر

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد