مهم‌ترین اخبار بورس امروز 10 مرداد که قبل از معاملات باید بخوانید

مهم‌ترین اخبار بورس امروز 10 مرداد که قبل از معاملات باید بخوانید

روز گذشته نماگر بورس با 34 هزار واحد مثبت خود را به کانال یک میلیون و 351 هزار واحد رساند. امروز چه خبرهایی بازار سهام را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

به گزارش تجارت‌نیوز،روز گذشته در اولین روز معاملاتی هفته جاری شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و 323 هزار واحد آغاز به کار کرد و در دقایق ابتدایی بازار هفت هزار واحد مثبت را ثبت کرد اما در نهایت نماگر بورس با 34 هزار واحد مثبت خود را به کانال یک میلیون و 351 هزار واحد رساند. در بازار امروز بیشترین تقاضا به سمت گروه پتروشیمی و فلزات اساسی پیش رفت. در پایان بازار، ارزش معاملات بورس به پنج هزار میلیارد تومان رسید.

_صرافی‌های بانک‌ها روز گذشته قیمت دلار را برای فروش 25 هزار و 310 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 24 هزار و 809 تومان خریداری کردند.

_ قیمت طلا و سکه دیروز تحت تاثیر افزایش بهای جهانی طلا و نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به 11 میلیون تومان رسید.

_ قیمت طلا 18 عیار در بازار روز گذشته با افزایش 12000 تومانی همراه شد و به قیمت 1,107,200 رسید.

_ از زمانی که وزیر راه و شهرسازی گفته افزایش قیمت مسکن با حباب مواجه شده قیمت هر متر مربع خانه در تهران بیش از 3.1 میلیون تومان گران شده و رشد 12 درصدی تنها طی هفت ماه داشته است.

_ ريیس سازمان بورس در نامه‌ای به ريیس کل بانک مرکزی خواستار معرفی افرادی شد که در بانک‌ها دسترسی به اطلاعات خاص و بااهمیت دارند.

_ رویترز اعلام کرد: عربستان سعودی، برترین صادرکننده نفت خام جهان، قیمت درجات مختلف نفت خام خود برای فروش در آسیا در ماه سپتامبر را افزایش خواهد داد. این دومین ماه متوالی افزایش قیمت نفت عربستان است که به دنبال بالا رفتن شاخص‌های نفت خاورمیانه اتفاق می‌افتد.

_ رییس سازمان بورس با بیان اینکه اثر تورمی که از کانال رشد نرخ سهام ایجاد می‌شود، در مقابل اثر تورم کوه نقدینگی پر کاهی هم نیست، گفت: ریشه اصلی تورم در رشد پایه پولی و رشد نقدینگی است و آنجا تورم ساخته می‌شود، افزایش قیمت سهام هیچ تاثیری بر روی تورم ندارد.

_ نرخ سود در بازار بین بانکی با افت 0٫44 درصدی نسبت به آخرین نرخ این بازار به 18٫17 درصد تنزل یافت تا بار دیگر به سطح 18 درصد نزدیک شود.

_ بیت‌کوین بالاخره مقاومت کلیدی محدوده 41 هزار و 500 دلاری را شکست.

_ سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون از روز گذشته برای افراد 55 سال به بالا باز شد. همچنین افراد 45 سال در شش استان جنوبی نیز می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند.

_ طبق اعلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، آب مشترکان پرمصرف تهرانی از امروز، روزانه 2تا5 ساعت قطع خواهد شد. با کاهش 51 درصدی بارندگی نسبت به سال قبل و افت 29درصدی ذخایر آب در مخازن سدها، هشدارهای بحران آب پررنگ‌تر شده است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد