فارس من| مطالبه مردم بابت توقف رشد بی‌رویه قیمت لوازم خانگی ‌

فارس من| مطالبه مردم بابت توقف رشد بی‌رویه قیمت لوازم خانگی ‌

کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی عنوان کرده‌اند که با وجود آنکه مسيولان وزارت صمت وعده کاهش قیمت لوازم خانگی داده بودند اما قیمت لوازم خانگی در ماه‌های گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران خبرگزاری فارس با ثبت پویشی در سامانه «فارس من» ‌با عنوان «گران شدن لوازم خانگی بدون توجه به سیاست گذاری ها»، عنوان کرده‌اند که طی یکی دو ماه گذشته قیمت لوازم خانگی به‌شدت افزایش یافته است در حالی که مسيولان وزارت قول مساعد برای کاهش قیمت ها را داده بودند.

در این پویش، امضاکنندگان نوشته‌اند که متاسفانه طی یکی دو ماه گذشته قیمت لوازم خانگی به‌شدت افزایش یافته‌ است، این در حالی است که با وجود قول مساعد وزارت در کاهش قیمت این لوازم شاهد مهاجرت قیمت‌ها به بالا بودیم، به عنوان مثال قیمت یخچال دوقلو که اوایل سال 26 میلیون تومان بود الان به 34 میلیون تومان رسیده‌است. برخلاف وعده اداره این قیمت‌ها همچنان روند صعودی دارند. چرا کسی پاسخگو نیست؟

به گزارش فارس براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت و براساس تایید سازمان حمایت از ابتدای تیرماه 1401 قیمت تلویزیون 15 درصد و قیمت یخچال و فریزر، ماشین لباس شویی و ماشین ظرف شویی 10 درصد افزایش یافته است.

با وجود اینکه وزارت با افزایش قیمت لوازم خانگی موافقت کرده است و مردم نیز از این افزایش قیمت‌ها ناراضی هستند اما علیرضا دانیالی ريیس هیات انجمن صنایع لوازم خانگی ایران می گوید در چند ماه گذشته مشکل اصلی صنعت لوازم خانگی تفکر قیمت‌گذاری دستوری بوده است. 6 ماه بود که 5 قلم کالای اساسی، لوازم‌خانگی با وجود تورم 40 درصدی اجازه افزایش قیمت نداشتند و در نهایت به سختی اجازه افزایش قیمت 15 درصد برای تلویزیون و 10 درصد برای سایر اقلام لوازم‌خانگی از ابتدای تیرماه داده شد.

وی مدعی شد، ‌این وضعیت‌ برای صنعت لوازم خانگی فاجعه است، صنعت لوازم‌خانگی با این افزایش قیمت نمی‌تواند مدت زیادی دوام بیاورد زیرا این مساله سبب کاهش تولید و در نهایت افزایش هزینه‌های تولید خواهد شد.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد