لغو عرضه اوراق دولتی در هفته جاری رسما اعلام شد

لغو عرضه اوراق دولتی در هفته جاری رسما اعلام شد

بانک مرکزی اعلام کرد: مرحله نوزدهم حراج اوراق مالی اسلامی دولتی که قرار بود سه شنبه 18 آبان ماه 1400 برگزار شود، ملغی و تاریخ جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از بانک مرکزی، کارگزاری بانک مرکزی در راستای عرضه تدریجی اوراق مالی اسلامی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و پیرو اطلاعیه منتشر شده مورخ 30 شهریور 1400 مقرر بود مرحله نوزدهم حراج اوراق مالی اسلامی دولتی را به منظور فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های تامین سرمایه در روز سه‌شنبه 18 آبان‌ماه 1400 اجرا کند، اما بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، حراج مذکور در تاریخ یاد شده برگزار نمی‌شود و تاریخ دقیق به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

خاطرنشان می‌شود، متولی اصلی انتشار و عرضه اوراق مالی اسلامی دولتی، وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده و آن وزارتخانه الزامی به پذیرش تمام پیشنهادات دریافتی یا فروش کلیه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد.

بانک مرکزی نیز صرفا سفارشات دریافت‌شده را به منظور تصمیم‌گیری به آن وزارتخانه ارسال و وزارتخانه یاد شده نسبت به تعیین سفارش‌های برنده اقدام می‌کند.

در نهایت، عرضه اوراق به تمام برندگان انجام می‌شود. بانک مرکزی بر اساس جزو 4 بند «ک» تبصره 5 قانون بودجه سال 1400 مجاز به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی دولت در بازار ثانویه اوراق است.

کارگزاری این بانک ضمن تامین زیرساخت معاملات و برگزاری حراج، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی فروش‌رفته نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد