کاهش تب و تاب سکه / ترمز افزایش قیمت طلا و سکه کشیده شد

کاهش تب و تاب سکه / ترمز افزایش قیمت طلا و سکه کشیده شد

در روز تعطیل بازارهای جهانی، قیمت دلار، سکه و طلا در بازار داخلی روندی نزولی به خود گرفت؛ و سکه تمام بهار آزادی حدود 83 هزار تومان ارزان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، تب و تاب بازار طلا و سکه در پی ایجاد فضای هیجان ناگهانی و افزایش بهای سکه تحت‌تاثیر صعود دلار و سقف جدید اونس طلا در روز شنبه و رسیدن آن به بالاترین سطح یک‌سال اخیر خود، در معاملات روز یکشنبه آرام گرفت؛ به طوری که این فلز گرانبها با اندکی عقب‌نشینی در قیمت 12میلیون و 580‌هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

به گفته فعالان این بازار، قیمت سکه امامی تنها در صورتی می‌تواند در مسیر افزایشی قرار بگیرد که نوسان قیمت دلار در بازار داخلی در بالای سطح 28‌هزار و 800 تومان و در کنار آن، ادامه‌دار بودن روند صعودی اونس طلا در بازار جهانی ادامه پیدا کند. در این میان، معاملات سکه تحویل یک‌روزه در بورس کالا برای ساعاتی به حالت مجاز-محفوظ درآمد که به نظر می‌رسد ناشی از التهاب نرخ‌ها در بازار آزاد باشد.

طلا پس از این که به بالای 1850 دلار صعود کرد آماده افزایش قیمت بیشتری می شود اما تحلیلگران می گویند این سطح باید به طور قطعی شکسته شود.

بر اساس گزارش ایسنا، شتاب گرفتن رشد تورم در آمریکا که رکورد سه دهه ای را شکسته است، سرمایه‌گذاران را به سمت طلا هدایت کرده و این فلز ارزشمند هفته گذشته حدود سه درصد افزایش یافت.

فرانک چالی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت “آر جی او فیوچرز” چنین گفت: همه چیز مربوط به تورم است. بازار در حال پذیرفتن این حقیقت است که تورم مدت طولانی‌تری ادامه خواهد داشت. سالها زمان می برد تا مسايل زنجیره تامین مربوط به پاندمی، همه تدابیر محرک مالی و تقاضای قوی ترمیم شود.

همه چشمها به محدوده معاملاتی 1835 تا 1875 دلار دوخته شده است. حرکت پایین این سطح نشان دهنده پایان روند صعودی فعلی خواهد بود اما حرکت بالای این سطح ممکن است قیمت را تا مرز 2000 دلار پیش ببرد. آنچه برای استمرار روند صعودی اخیر مهم خواهد بود، حفظ سطح قیمت 1835 دلار است. ما می خواهیم قیمتها را بالای این سطح نگه داریم. از یک سو شکسته شدن بالای سطح 1875 دلار باعث موج صعودی دومی به سمت محدوده 1900 تا 1925 دلار می شود. تصور می کنم تا پایان سال قیمت 2000 دلار را مشاهده کنیم.

مطالعه بیشتر: ترمز افزایش قیمت طلا و سکه کشیده شد / قیمت دلار و یورو امروز 1400/8/23

دنیای اقتصاد نوشت:

حمایت اونس از سرمایه‌گذاران

اونس طلا در معاملات بازار جهانی هفته گذشته بهترین عملکرد هفتگی خود را در 6ماه گذشته به ثبت رساند؛ به طوری که بازار این فلز گرانبهای جهانی با قیمت 1865 دلار به ازای هر اونس در هفته گذشته به کارخود پایان داد. بر این اساس، اونس طلا طی داد و ستدهای هفته گذشته با عملکرد مثبت 74/ 2درصدی انگیزه معامله‌گران را برای سرمایه‌گذاری بهبود بخشید.

علاوه‌بر این، توانست مسوولیت خود را که محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر افزایش تورم بود، به‌خوبی ایفا کند. عده‌‌‌ای از فعالان بازار جهانی معتقدند، با توجه به آمارهای اقتصادی منتشرشده و جو حاکم بر این بازار انتظار ادامه‌دار بودن این رنج مثبت در بازه‌‌ زمانی کوتاه‌مدت برای این کالای باارزش تا اعمال تغییر وضعیت سیاست‌‌‌های پولی از سوی فدرال‌رزرو آمریکا وجود دارد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی‌‌ها از بازار طلا و دلار / 60 ثانیه با بازارهای مالی امروز 23 آبان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد