مصوبه افزایش حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوقهای درآمد ثابت در سهام ابلاغ شد

مصوبه افزایش حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوقهای درآمد ثابت در سهام ابلاغ شد

مصوبه هیيت مدیره سازمان بورس مبنی بر افزایش حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در سهام به مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) ، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس ، مصوبه اخیر هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر افزایش حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در سهام  را ابلاغ کرد.

عطف به طرح پیشنهادی از طرف صندوق های سرمایه گذاری ناشی از جمع بندی مذاکرات با ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد:

1- صندوق های سرمایه گذاری "در اوراق بهادار با درآمد ثابت" ملزم به سرمایه گذاری حداقل 15 درصد و حداکثر 25 درصد از ارزش کل دارایی های صندوق در "سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا بازار اول و دوم فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده در بورس و واحدهای سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری" هستند.

2- صندوق های یاد شده ملزم هستند تا پایان اسفند 1400 نسبت به رعایت نصاب موضوع این مصوبه به شرح زیر اقدام کنند:

2-1- تا پایان اسفند ماه 1399 نسبت به افزایش حداقل 3 واحد درصد در نصاب موضوع این مصوبه در مقایسه با وضعیت فعلی (تاریخ ابلاغ این مصوبه) و تا میزان حداقل نصاب مجاز سرمایه گذاری در سرفصل یاد شده اقدام کنند.

2-2- تا پایان اسفند ماه 1400 در هر فصل نسبت به افزایش 3 واحد درصد در نصاب موضوع این مصوبه در مقایسه با وضعیت فعلی (تاریخ ابلاغ این مصوبه) و تا میزان حداقل نصاب مجاز سرمایه گذاری در سرفصل یاد شده اقدام کنند.

2-3- به ازای هر یک واحد درصد افزایش سرمایه گذاری در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا بازار اول و دوم فرابورس ایران و گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده در بورس تا میزان نصاب مجاز سرمایه گذاری در سرفصل یاد شده 2 واحد درصد از حداقل نصاب سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت کسر می شود.

3- به صندوق‌ها اختیار داده شد در خصوص توزیع حداقل 2 درصد دارایی از محل ذخیره ناشی از تغییر ارزش سهام در پایان سال مالی جاری صندوق، تا یک سال پس از پایان سال مالی مذکور و متناسب با شرایط بازار تصمیم‌گیری کنند.

4- همچنین مصوب شد که حداکثر میزان خرید اوراق دولتی به اندازه 30 درصد ارزش دارایی های درآمد ثابت صندوق ها باشد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد