شکر در فروشگاه‌های آنلاین کمیاب شد

شکر در فروشگاه‌های آنلاین کمیاب شد

بعد از اینکه فروش شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور سهمیه‌بندی شد، حالا در فروشگاه‌های آنلاین هم شکر ناموجود شده است!ريیس انجمن قند و شکر می‌گوید: بخش تولید اجازه دخالت در بازار را ندارد. و تمام شکرهای تولیدی در اختیار دولت قرار می‌گیرد و تحت نظارت دولت توزیع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شکر در فروشگاه‌های آنلاین هم ناموجود شد. شکر در بازار سنتی هم کمیاب است یا با قیمت بالا فروخته می‌شود. این موضوع موجب شده که شکر با قیمت بیشتر از دو برابر به دست مردم برسد و در حالی که قیمت هر کیلو شکر هشت هزار و 700 تومان است مردم تهران هم گزارش داده‌اند که هر کیلوگرم شکر را با قیمت 18 هزار تومان می‌خرند.

با این حال ريیس انجمن صنایع قند و شکر ایران گفته است که در نحوه توزیع شکر و در بازار دخالتی ندارند.

شکر در فروشگاه‌های آنلاین موجود نیست. برخی شهروندان گزارش دادند که هرکیلو شکر را با قیمت 18 هزار تومان خریدند!
چه کسی مقصر کمبود شکر است؟

به گفته علیرضا اشرف، سال گذشته تولید شکر کم بوده اما بخشی از آن از طریق واردات تامین شده است. طبق آمارها سال گذشته یک میلیون و 300 تن شکر تولید شده که 800 هزار تن آن از طریق شرکت بازرگانی دولتی وارد کشور شده است.

ريیس انجمن صنایع قند و شکر ایران به تجارت‌نیوز گفت: بخش تولید اجازه دخالت در بازار را ندارد و تمام شکرهای تولیدی در اختیار دولت قرار می‌گیرد و تحت نظارت دولت توزیع می‌شود و اگر شکر در بازار کم است سازمان بازرگانی دولتی باید پاسخگوی آن باشد.

اشرف توضیح می‌دهد: ساز و کار به این صورت است که افراد طبق حواله‌ای که از دولت دریافت می‌کنند شکر تحویل می‌گیرند. بنابراین چنانچه این روزها فروشگاه‌های زنجیره‌ای شکر ندارند باید به دولت گزارش شود تا موجودی انبار آنها کنترل شود.

اشرف ادامه داد: ممکن است برخی تجار شکر را احتکار کرده‌اند که باعث کمیاب شدن این محصول در بازار شده است و البته امیدواریم که امسال کاهش بارندگی موجب کاهش تولید شکر نشود.

مطالعه بیشتر: فروش شکر سهمیه‌بندی شد

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد