جزيیات حراج جدید ایران‌خودرو / با 72 میلیون صاحب خودرو شوید!

جزيیات حراج جدید ایران‌خودرو / با 72 میلیون صاحب خودرو شوید!

بزرگترین خودروساز دولتی کشور با وجود زیان چندین هزار میلیارد تومانی و انبوهی خودرو ناقص در پارکینگ همچنان طرح پیش‌فروش خودرو و عرضه خودرو زیر قیمت بازار را اجرا می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق برنامه وزیر صمت قرار است میزان تولید خودرو در کشور به سه میلیون دستگاه در سال برسد و اکنون میزان تولید کمتر از یک میلیون دستگاه است. برای کمک به خودروسازان حتی وزیر صمت به صراحت از مخالفت خود با واردات خودرو سخن گفته است. با این حال خودروسازان وضعیت مناسبی ندارند.

بزرگترین خودروساز دولتی کشور هم با وجود زیان چندین هزار میلیارد تومانی و انبوهی خودرو ناقص در پارکینگ همچنان طرح پیش‌فروش خودرو و عرضه خودرو زیر قیمت بازار را اجرا می‌کند.

جذاب‌ترین وعده این طرح هم این است که با پرداخت پول نقد حداقل 72 میلیون تومانی امکان حضور در این طرح را خواهید داشت و بقیه پول را تا زمان تحویل خودرو پرداخت خواهید کرد.

 

در طرح جدید ایران‌خودرو پنج خودرو پیش‌فروش شده‌اند و قرار است با قرعه‌کشی خودروهایی ارزان‌تر از بازار به دست تعداد محدودی از مشتریان برسد.

طبق آخرین قیمت‌های ایران‌خودرو در حال حاضر خودرو پژو 207 دستی 117 میلیون تومان ارزان‌تر از بازار است. رانا پلاس 80 میلیون تومان، سورن پلاس 81 میلیون تومان، دنا پلاس دستی 151 میلیون تومان و دنا پلاس اتومات 70 میلیون تومان ارزان‌تر از بازار هستند. با وجود چنین اختلاف قیمتی امروز پیش‌فروش آغاز می‌شود تا چند روز بعد با قرعه‌کشی این یارانه‌ها به دست برندگان قرعه‌کشی برسد.

بر اساس آخرین قیمت‌ها قیمت کارخانه پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای 216 میلیون تومان است. اما قیمت این خودرو در بازار آزاد 333 میلیون تومان است.

خودروی دیگری که در طرح پیش‌فروش مهرماه ایران خودرو عرضه می‌شود، راناپلاس است. قیمت کارخانه رانا پلاس 180 میلیون تومان و قیمت بازار آزاد آن حدود 260 میلیون تومان است.

قیمت کارخانه سورن پلاس هم 204 میلیون تومان است. اما این خودرو در بازار‌ آزاد 285 میلیون تومان است.

قیمت کارخانه دناپلاس دستی هم 285 میلیون تومان است. اما قیمت این خودرو در بازار آزاد به حدود 436 میلیون تومان رسیده است. متقاضیان دناپلاس اتومات هم باید برای خرید این خودرو از کارخانه 390 میلیون تومان هزینه کنند. اما قیمت بازار آزاد این خودرو حدود 460 میلیون تومان است.

جزيیات بیشتر و نحوه ثبت‌نام را در گزارش «ثبت‌نام ایران‌خودرو مهر 1400» بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد