کدام نمادهای بزرگ بورس در بهمن تراز مثبت داشتند؟

کدام نمادهای بزرگ بورس در بهمن تراز مثبت داشتند؟

با توجه به شرایط موجود و شاخص‌های منفی حاکم بر بازار سرمایه، جای بررسی دارد که آیا برخی از نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز در بازار، ترازهای مثبت و افزایش فروش داشته‌اند یا خیر؟

به گزارش تجارت‌نیوز، برخی از نمادهای شاخص‌ساز در بازار بورس هستند که در این شرایط بازار آن‌ها هم گرفتار حجم بالای عرضه و صف‌های فروش از طرف سهامداران هستند. اما نکته قابل توجه اینجاست که با وجود حجم عرضه بالا در این نمادها همچنان با افزایش مقدار فروش همراه بوده است.

ترازهای مالی نمادهای بزرگی همچون وبلمت، وتجارت، وپست، فولاد، فملی، شپنا، شستا، شتران، وسینا و ونوین بر اساس گزارش عملکردشان در سامانه کدال بررسی شده‌اند.

بر اساس گزارش عملکرد وبلمت (بانک ملت) این نماد تا تاریخ 30 بهمن 99، 30 میلیارد تومان فروش تا تجربه است که نسبت به فروش از ابتدای سال مالی تا پایان 30 دی، 11/5 درصد افزایش داشته است. بنابراین نماد وبملت یک رشد 11/5 درصدی را در درآمد تسهیلاتش در یک ماهه گذشته تجربه کرده است.

بانک تجارت (نماد وتجارت) در ماه‌های اخیر عملکرد خوبی داشته است. این سهم در دی دو هزار و 396 میلیارد سود تسهیلات اعطایی و یک هزار و 783 تومان سود پرداختی به سپرده داشته است. این نماد در 3 ماهه اخیر تراز مثبت هشت هزار میلیاردی را ثبت کرد.

وپست نیز که یکی از نمادهای سهام عدالت است 146 میلیارد تومان درآمد از تسهیلاتش را در ماه بهمن تجربه کرده که با توجه به این موضوع، نماد وپست مجموع درآمد آن 9/7 درصد رشد نسب به پایان دی ماه داشته است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بهمن ماه فروش حدود 8 هزار و 300 میلیارد تومانی را ثبت کرد. همچنین میزان فروش از ابتدای سال جاری تا تاریخ 30 بهمن 99 معادل با 6 هزار و 600 میلیارد تومانی بوده که نسبت به فروش در پایان دی ماه 14/4 درصد رشد داشته است که در این بازار منفی رشد قابل توجهی است.

نماد فملی که در چند روز گذشته از نمادهای سبز رنگ بازار بوده است نیز همانطور که انتظار می‌رود با یک فروش افزایشی روبه‌رو است. بر اساس گزارش این نماد در سامانه کدال از ابتدای سال مالی تا تاریخ 30 بهمن 99 مقدار فروش 34 هزار میلیارد تومانی را پشت سر گذاشته است. با توجه به این مقدار فروش، نماد فملی در بورس 11 درصد رشد داشته است.

نماد شپنا که یکی دیگر از نمادهای سهام عدالت است نیز در ماه گذشته یک فروش صعودی را تجربه کرده است. از ابتدای سال مالی تا پایان بهمن تعداد فروش یک هزار میلیاردی را تجربه کرده و نسبت به ماه گذشته حدود دو میلیون افزایش تعداد فروش دارد.

سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز 27 هزار میلیارد تومان فروش را در تجربه کرده است که با توجه به فروش پایان دی ماه این نماد، در بازه یک ماهه در طول بهمن ماه 610 میلیارد فروش داشته است.

نمادهای شتران، وسینا و ونوین از دیگر نمادهای موثر بر شاخص در هقته‌های گذشته بودند. فروش شتران در یک ماه گذشته به عدد 115 میلیون با نرخ رشد 10 درصدی همراه است.

همچنین بانک سینا (وسینا) با افزایش درآمد 10 درصدی در طول ماه بهمن، به جمع درآمد تسهیلات اعطایی از ابتدای سال مالی تا تاریخ 30 بهمن به مبلغ 3 هزار میلیاردی رسید.

بانک اقتصاد نوین با نماد «ونوین» دی ماه را با مبلغ فروش هفت هزار و 500 میلیارد تومانی و بهمن را با فروش هشت هزار و 600 میلیاردی پشت سر گذاشت. بر این اساس نماد ونوین در بازده یک ماهه از دی تا پایان بهمن با رشد 15 درصدی همراه است.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد