کاهش یک دلاری قیمت نفت در معاملات امروز

کاهش یک دلاری قیمت نفت در معاملات امروز

پس از اینکه چین اعلام کرد قصد ندارد به محدودیت‌های کرونایی پایان دهد، قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از یک دلار کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه مقامات چین در آخر هفته بر ادامه اجاری مقررات سختگیرانه محدودیت های تاکید کردند و امیدها برای افزایش تقاضا در بزرگ مصرف کننده نفت جهان بر باد رفت، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از یک دلار کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 24 سنت کاهش 97.33 دلار فروخته شد. این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات به 96.50 دلار در هر بشکه رسیده بود.

نفت خام آمریکا نیز با یک دلار و 46 سنت کاهش بشکه ای 91.15 دلار فروخته شد. قیمت WTI امروز تا 90.40 دلار در هر بشکه هم کاهش یافته بود.

تنگ، تحلیلگر بازار نفت گفت: «از آنجایی‌که مقامات چینی به سیاست های سختگیرانه ادامه خواهند داد درحالی که تعداد مبتلایان در این کشور افزایش یافته که به معنای محدودیت های بیشتر است و چشم انداز تقاضا را تیره و تار کرده، قیمت نفت به شدت کاهش یافته است.»

وی افزود: کاهش ارزش دلار نیز بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است.

چهار سیاست گذار فدرال رزرو آمریکا روز جمعه اشاره کردند، با وجود آمار قوی فرصت های شغلی آمریکا، این بانک در نشست سیاست گذاری بعدی خود هنوز امکان بررسی یک افزایش کوچک نرخ بهره را دارد.

با انتشار شایعه پایان یافتن محدودیت های در چین که ارزش بازارهای بورس در این کشور و قیمت کالاهای اساسی را بالا برد، قیمت نفت برنت و WTI هفته گذشته افزایش یافت و به ترتیب 2.9 درصد و 5.4 درصد بالا رفت.

با این حال، مقامات بخش بهداشت و سلامت چین روز شنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که بر ادامه سیاست و رویکرد سختگیرانه محدودیت های اصرار دارند.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد