نگاهی به پرتفوی شرکت مدیریت سرمایه‌ گذاری امید در اردیبهشت ماه / سرمایه‌ گذاری‌ های قابل توجه وامید

نگاهی به پرتفوی شرکت مدیریت سرمایه‌ گذاری امید در اردیبهشت ماه / سرمایه‌ گذاری‌ های قابل توجه وامید

ارزش بازاری شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید در دومین ماه سال 1400، به حدود 156هزار و 670میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت حدود هزار و 38میلیارد تومان سرمایه‌گذاری...

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در اردیبهشت ماه سال 1400، ارزش بازاری شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید با حدود هفت هزار و 768میلیارد تومان کاهش به حدود 156هزار و 670میلیارد تومان رسید. کاهش چهار هزار میلیارد تومانی ارزش شرکت سنگ آهن گهر زمین (از گروه استخراج کانه‌های فلزی)، بیشترین تاثیر را بر این افت داشت. همچنین مدیریت انرژی امید تابان هور با هزار و 277میلیارد تومان افت و سنگ آهن گل گهر با کاهش هزار و 142میلیارد تومانی ارزش بازار، در رده‌های بعد قرار گرفتند.

«وامید» در دومین ماه از سال جدید، 41میلیارد تومان سهام آهن و فولاد ارفع، بیش از 20میلیارد تومان سهام شرکت سنگ آهن گل گهر، 16میلیارد تومان سهام سنگ آهن گهر زمین و بیش از 12میلیارد تومان سهام معدنی و صنعتی چادرملو خریداری کرد. همچنین شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید در این مدت حدود 949میلیارد تومان در سایر شرکتهای خارج از بورس سرمایه‌گذاری کرد.

در پایان اردیبهشت ماه، مالکیت «وامید» در صنعت استخراج کانه‌های فلزی، حدود 60درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی این نماد را به خود اختصاص داده است. 

گروه سرمایه‌گذاری‌ها با حدود هفت درصد و گروه استخراج سایر معادن با حدود 6درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید قرار دارند.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد